آهن آنلاین
کاربرد رابیتس

کاربرد رابیتس

چهارشنبه 16 امرداد 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

کاربرد رابیتس امروزه بیشتر در طراحی داخلی مدرن قابل مشاهده است. د ر صورتی که این محصول بر روی یک سطح استفاده شود، وظیفه حفاظت از آن را در مقابل ترک خوردگی بر عهده دارد. در مورد فرایند تولید این محصول بهتر است بدانید این محصول بوسیله پرس و کشش عرضی ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شود. رابیتس در جنس ماده اولیه و استاندارها انواع متفاوتی دارد که در قیمت رابیتس بسیار تاثیر گذار است. 

 

امروزه نمی‌توان کاربرد رابیتس در طراحی نما و تزئینات سازه را نادیده گرفت.

 

کاربرد رابیتس در صنایع مختلف

امروزه به دلیل افزایش اهمیت زیبایی و تزئینات، نیاز به ابزارهایی مناسب برای انجام این پروژه‌ها وجود دارد. کاربرد رابیتس نیز در همین زمینه است و بیسترین استفاده از این مصالح در صنعت ساختمان سازی به خصوص در طراحی و تزئینات است.
به عنوان اولین کاربرد رابیتس می‌توان استفاده از این مصالح در تولید سقف‌های کاذب را نام برد. همچنین بخش بسیاری از این مصالح در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. در انواع آرک، اپن آشپرخانه و طرح‌های مارپیچ و قوسی موجود در تزئینات از رابیتس استفاده می‌شود.
کاربرد رابیتس در تزئینات خارجی نیز رایج است؛ در نما و دیگر حجم‌های خارجی ساختمان، استفاده از این مصالح بسیار رایج است. رابیتس در بخش زیادی از طرح‌های زیبای ساختمانی که در سطح شهر مشاهده می‌کنید حضور دارد.
رابیس استفاده دیگری در سازه‌ها دارد که شاید کمتر در مورد آن شنیده باشید. با پوشاندن ستون‌های فلزی، بتنی و همچنین دیوارها توسط رابیتس، مانع از خوردگی و از بین رفتن یکدستی سطح آنها می‌شوند. باید درنظر داشته باشید از رابیتس در پوشش دهی تاسیسات نیز استفاده می‌شود؛ به عنوان مثال از این مصالح در پوشش دهی تاسیسات برقی و همچنین کانال کولر در منازل استفاده می‌شود.
طراحان باید توجه داشته باشند برای اجرای طرح‌هایی که نیاز به ملات و گچ بیشتری دارند باید از رابیتس سنگین‌تری استفاده کنند؛ به همین منظور رابیتس‌ها به سه صورت ۹، ۱۱ و ۱۳ ستون تولید می‌شوند.
به عنوان دیگر کاربرد رابیتس باید بدانید این محصول در ساخت فوندانسیون نیز استفاده می‌شود. در قسمت‌هایی که نیاز به قطع بتن ریزی وجود دارد، رابیتس نقش مهمی بازی می‌کند.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.