آهن آنلاین
شیب تند افت قیمت تیرآهن در پاییز

شیب تند افت قیمت تیرآهن در پاییز

چهارشنبه 23 آبان 1397
زمان مطالعه: 2 دقیقه

سقوط قیمت مقاطع و ثبات بازار در روزهای اخیر تقاضای تیرآهن را در طی سه ماه اخیر به حداقل رسانده است و قیمت آهن را با تغییراتی روبه رو کرده است.

از طرف دیگر کاهش قیمت فولاد در بازارهای جهانی این انتظار را به وجود آورده که قیمت در ایران هم باید کاهش یابد، چرا‌که با کاهش نرخ ارز و قیمت فولاد در بازار جهانی تقاضای صادرات کاهش می‌یابد.

به عنوان نمونه تیرآهن ۱۴ کرمانشاه (بنگاه تهران) در نمودار فوق نشان داده شده است. شیب رو به بالا قیمت ها در بازه نوسانات شدید دلار قرار گرفته است.

 

تولید تیراهن در کارخانه تیرآهن

 

حباب دلار در شهریور ماه بقدری بزرگ بوده است که قیمت ها غیر واقعی و اعلام آن مقدور نبوده است. اما با مداخله بانک مرکزی و آغاز روند کاهش قیمت ارز، کاهش قیمت آهن نیز روند منطقی تر به خود گرفت. بنابراین نه تنها روند صعودی قیمت تیرآهن متوقف شده است بلکه روند نزولی به خود گرفته است.

بالاتر بودن قیمت تیرآهن نسبت به قبل از نوسانات شدید ارز در نمودار نشان دهنده تورم بالای آهن آلات نسبت به اوایل تابستان بوده است و یکی از نتایج این افزایش قیمت تیرآهن، طبیعتا افزایش قیمت مسکن بوده است. (برای مشاهده نوسانات اخیر نرخ تیرآهن می‌توانید به صفه نمودار قیمت تیرآهن مراجعه کنید.) 

امروز هرچند در بازار ارز نرخ تک واحدی نیست و طبقه بندی چهارگانه دلارهای صادراتی اعلام گردید اما خبر کاهش نرخ ارز همراه با نوسانات اندک در روزهای آتی به گوش می­رسد. 

برای مشاهده قیمتهای بروز تیرآهن و هاش کلیک نمایید. 

 و هاش

 

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه ها

user
hasan
23 آبان 1397
پاسخ دهید
سلام من قصد ساخت سوله دارم، از نمودارتون فهمیده میشه که قیمت این روزها از اوج قیمت قبل تابستان هم کمی پایین تر اومده. شما خرید تیرآهن رو برای الان توصیه میکنید یا دست نگه دارم؟ راستی تیرآهن کرمانشاه یا اصفهان کدومش بهتره؟
user
مژده صالحی
30 آبان 1397
پاسخ دهید
درحال حاضر بازار روند و شیب یکنواخت دارد .اما پیش بینی می شود که در روز های آینده با افزایش احتمالی قیمت فولاد مواجه شویم.تیرآهن کرمانشاه در حال حاضر تنها توان تولید سایز ۱۴ را دارد.از لحاظ ضخامت جان و اندازه عرض بال و همین طور ارتفاع تیرآهن ها ,تیرآهن کرمانشاه دارای تلورانس حدود ۲ میل در موارده نام برده شده نسبت به تیرآهن ذوب آهن اصفهان دارد ...لذا این اختلاف باعث شده که وزن تیرآهن سایز ۱۴ کرمانشاه حدودا ۱۳۰ کیلو در حالی که تیرآهن سایز ۱۴ ذوب آهن اصفهان حدودا ۱۵۵ کیلو می باشد .بنابراین بسته به درخواست شما از لحاظ معیار وزنی می توانید بین کارخانه کرمانشاه و ذوب آهن یکی را انتخاب کنید.از طرفی سایز انتخابی و مورد نظر شما در دادن مشاوره بهتر مفید خواهد بود.
user
محمد علی آبادی
15 دی 1398
پاسخ دهید
سلام خسته نباشید من قصدساخت خونه دارم و اهن اصفهان میخوام استفاده کنم ایا وضع بهتر میشه یعنی صبر کنم میاد پایین یا نه الان بخرم