آهن آنلاین
بازگشت دوباره آرامش به بازار آهن

بازگشت دوباره آرامش به بازار آهن

دوشنبه 09 امرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

پس از چند روز هیجان در بازار آهن که ناشی از آزادسازی خرید شمش آهن در بارار بورس بود، روز گذشته دوباره شاهد آرامش و تثبیت قیمت‌ها در اکثر مقاطع فولادی به ویژه میلگرد بودیم. برخلاف پیش‌بینی‌ها، فولاد این هفته را هم در رکود آغاز کرد و حتی پایان یافتن ایام عزاداری و تعطیلات هم نتوانست کمکی به ورود مشتریان به این حوزه نماید. اکنون و در آستانه ورود به نیمه دوم تابستان، مبادی فروش آهن بیش از همیشه نگران خواب عمیق بازار مسکن هستند. اتفاقی که هرچقدر به پاییز نزدیک‌تر شویم، پررنگ‌تر خواهد شد.

بررسی آخرین تحولات قیمت در بازار آهن

شنبه 07 مرداد را می‌توان روز آرامش کامل بازار میلگرد دانست؛ جایی که اکثر کارخانه‌ها تصمیم گرفتند قیمت این مقطع فولادی را با اندکی کاهش، ثابت اعلام کنند. میلگرد میانه که روزهای قبل تا کانال 20 هزار تومان هم رسیده بود، دیروز را بدون تغییر و با نرخ مقطوع 21.760 تومان در اکثر سایزها به پایان رساند. در همین حال، شرکت ذوب آهن قیمت میلگردهای خود را با 160 تومان کاهش، وارد کانال 22 هزار و 100 تومان کرد. به عنوان مثال هر کیلوگرم میلگرد سایز 18 این کارخانه، عصر شنبه با قیمت 22.110 تومان معامله شد.

دیگر مبادی فروش، میلگرد ظفربناب بود که دیروز را با کاهش قیمت نسبی به پایان رساند. این کارخانه تصمیم گرفت همه سایزهای میلگرد خود را با 100 تومان ارزان کردن، روانه بازار نماید. آذرفولاد امین هم با 100 تومان کاهش قیمت، روز شنبه وارد کانال 21 هزار و 900 تومان شد. بافق یزد، راد همدان، قائم و ... دیگر تولید کننده‌های میلگرد بودند که دیروز چاره کار را در ارزان کردن این مقطع فولادی دانستند.

 

قیمت میلگرد ظفربناب در تاریخ 8 مرداد 1402

انواع میلگرد

قیمت

میلگرد آجدار ظفر بناب 8

228660

میلگرد آجدار ظفر بناب 10

225920

میلگرد آجدار ظفر بناب 12

225920

میلگرد آجدار ظفر بناب 14

222780

میلگرد آجدار ظفر بناب 16

222780

میلگرد آجدار ظفر بناب 18

218380

میلگرد آجدار ظفر بناب 20

218380

 

تیرآهن ذوب آهن دیروز شنبه کاملا در خلاف جهت چهارشنبه هفته قبل حرکت کرد و با کاهش قیمت قابل توجه، دوباره به کانال ثابت هفته‌ای اخیر بازگشت. قیمت تیرآهن این کارخانه روز گذشته هم در فروش کیلویی و هم در عرضه شاخه‌ای، سیر نزولی به خود گرفت. به عنوان مثال، تیرآهن سایز 14 ذوب آهن دیروز با نرخ هر کیلوگرم 24.771 تومان به فروش رسید که نشان از ارزان شدن 400 تومانی نسبت به روز چهارشنبه داشت. مطابق انتظار، کارخانه‌هایی مانند فایکو، بناب، ماهان و ... هم که روزهای پایانی هفته گذشته شاهد افزایش قیمت تیرآهن آن‌ها بودیم، دیروز این مقطع فولادی را به همان نرخ یک ماه گذشته برگرداندند.

 

بیشتر بخوانید: پیش بینی‌ها درباره افزایش قیمت آهن در هفته جاری

 

پروفیل اصفهان همچنان در آرامش به سر می‌برد و روز گذشته و امروز صبح را هم بدون هیچ تغییر قیمتی سپری می‌کند. این محصول کماکان با نرخ ثابت 29.358 تومان در هر کیلوگرم معامله می‌شود و به نظر می‌رسد که رکود آن، فعلا ادامه‌دار باشد. پروفیل تهران اما بعد از مدت‌ها، دیروز شاهد یک کاهش قیمت محسوس بود و بالاخره 500 تومان ارزان شد. این مقطع فولادی صبح امروز را در کانال 31 هزار و 600 تومان آغاز کرد. در حالی که پروفیل صنعتی اصفهان هم دیروز را بدون تغییر قیمت تمام کرد، پروفیل صنعتی تهران با 800 تومان کاهش نرخ، وارد کانال 34 هزار و 600 تومان شد.

شگفتی بازار آهن امروز صبح، به پروفیل سبک اختصاص دارد که در همه سایزها، بیش از 1500 تومان ارزان شد. به عنوان مثال پروفیل سبک 0.7 میلی‌متر مبلی، امروز یکشنبه را در کانال 41 هزار و 200 تومان آغاز کرد که خبر از کاهش نرخ 2 هزار تومانی این محصول دارد.

 

در این تصویر می‌توانید نوسانات قیمت پروفیل سبک (مبلی) در تاریخ 8 مرداد 1402 را مشاهده کنید.
در این تصویر می‌توانید نوسانات قیمت پروفیل سبک (مبلی) در تاریخ 8 مرداد 1402 را مشاهده کنید.
 

 

برخلاف پروفیل، ورق سیاه دیروز را در آرامش تمام کرد و در اکثر مبادی فروش و ضخامت‌ها، شاهد ثبات قیمت آن بودیم. ورق گالوانیزه، روغنی، رنگی و ... هم به پیروی از ورق سیاه، روز گذشته بدون تغییر نرخ و با قیمت مقطوع هفته قبل، معامله شدند.

نبشی فولاد سپهر ایرانیان امروز صبح را با کاهش قیمت 200 تومانی آغاز کرد. این در حالیست که دیروز بازار نبشی کاملا آرام بود و اکثر مبادی فروش مانند شکفته، آریان فولاد، ناب تبریز و ... قیمت این مقطع فولادی را ثابت اعلام کردند. اتفاقی که عینا در بازار ناودانی هم رخ داد و شنبه، همه تولید کننده‌های ناودانی هیچ تمایلی به افزایش یا قیمت این محصول، از خود نشان ندادند.

خواب قیمت‌ها و رکود بازار لوله به هفته جدید هم سرایت کرد و دیروز انواع لوله از قبیل جدار چاه، اسپیرال، مانیسمان و ... بدون هیچ تغییری در قیمت‌ها به فروش رسیدند. گریتینگ هم که مدت‌هاست شیب 0 نمودار تغییر قیمت‌ها را از خود نشان می‌دهد. 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.