آهن آنلاین

جدول وزن میلگرد نیشابور

جدول وزن میلگرد نیشابور

میلگرد نیشابور یکی از محصولات مهم ساختمانی است که معمولاً در ساخت وسازهای شمال شرق ایران استفاده می‌­شود. این محصول توسط کارخانه فولاد خراسان در شرق کشور تولید و در بازار به فروش می­‌رسند. مقاطع فولادی که توسط این کارخانه تولید می­شوند کیفیت بالایی دارند؛ به‌همین دلیل اغلب مصرف کنندگان برای پروژه­‌های ساختمانی خود، محصولات این کارخانه را انتخاب می‌­کنند. وزن مقطع یکی از عوامل موثر در قیمت میلگرد است. در ادامه به معرفی بیشتر این مولفه و تاثیر آن روی نرخ دقیق مقاطع فولادی خواهیم پرداخت. 

روش های محاسبه وزن میلگرد نیشابور

برای محاسبه وزن دقیق مقاطع فولادی نیشابور به یک فرمول دقیق و مشخص نیاز دارید. در حال حاضر وزن دقیق مقاطع فولادی از طریق فرمول زیر محاسبه می‌­شود.

فرمول محاسبه وزن میلگرد در شکل قابل مشاهده است.

 لازم به ذکر است که شاخه­‌های مقاطع نیشابور دارای ۱۲ متر طول بوده و وزن آن‌­ها بر اساس استاندارد جهانی محاسبه می‌­شود.

اهمیت استفاده از جدول وزن میلگرد نیشابور

 جدول وزن میلگرد یک روش بسیار دقیق و مطمئن برای محصولات فولادی به حساب می‌­آید. در این جدول معمولاً مشخصاتی از جمله برند سازنده، نوع محصول، ویژگی‌­های فیزیکی و در نهایت وزن آن مشخص می­‌شود. اطلاعاتی که در این جدول ارائه می‌شوند معمولاً ثابت هستند. در صورتی که اطلاعات محصول مورد نظر شما با اطلاعات این جدول مطابقت داشته باشد، می‌­توانید از آن استفاده نمایید و قیمت میلگرد نیشابور نیز بر این اساس محاسبه می‌شود. وجود انواع مختلف مقاطع فولادی در این جدول باعث شده که اهمیت استفاده از جدول وزن فولاد نیشابور افزایش یابد. 

 

جدول وزن میلگزد نیشابور در تصویر نمایش داده شده است.

 

وزن میلگرد 14 و 16 نیشابور

 محصولات فولادی که توسط کارخانه نیشابور تولید می‌­شوند بسیار سنگین هستند؛ با این وجود وزن مقطع سایز ۱۶ نزدیک به جدول اشتال است؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که وزن این مقاطع استاندارد هستند و بهترین گزینه برای پروژه­‌های ساختمانی هستند. 

 از طرفی میلگرد ۱۴ نیشابور علیرغم وزن کمتری که نسبت به نوع 16 دارد، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همچنین با قیمت مناسب‌­تری به فروش می­‌رسد. مقطع فولادی سایز ۱۸ نیشابور وزن کمتری در مقایسه با جدول اشتال میلگرد دارد؛ با این وجود کیفیت خوبی دارد و در بیشتر پروژه‌­ها نیز به کار می‌رود.

سخن پایانی

 همانطور که می­‌دانید ارزش مقاطع فولادی در ایران به‌عوامل مختلفی بستگی دارد. از فاکتورهای تاثیرگذار روی هزینه فولاد می‌­توان به نوسانات نرخ دلار و ارز در کشور، ارزش جهانی فولاد، هزینه مواد اولیه مقاطع، وضعیت عرضه و تقاضا و ... نیز اشاره کرد. در این سایت جدول وزن میلگرد نیشابور ارائه شده است که به‌صورت روزانه بروز رسانی می­‌شود. به کمک این جدول می­‌توانید نرخ محصولات مورد نیاز خود را محاسبه نمایید؛ همچنین می­‌توانید قبل از خرید محصول، با ما تماس بگیرید و با کمک کارشناسان ما از قیمت دقیق میلگرد نیشابور مطلع شوید.