آهن آنلاین

جدول وزن میلگرد بناب

جدول وزن میلگرد بناب

میلگرد بناب یکی از مقاطع فولادی پر مصرف در صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آید. در سازه‌های عظیمی مانند پل‌ها و پروژه های صنعتی و حتی در ساخت وسازهای شهری به تعداد زیادی میلگردها نیاز است. به همین دلیل کارخانه‌ها این مقاطع را در اندازه‌های متفاوت تولید می کنند تا در قسمت‌های مختلف سازه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. سایزهایی که در کارخانه‌ها ساخته می‌شوند، وزن‌های متفاوتی دارند و به همین دلیل جدول وزن میلگرد بناب اهمیت پیدا می‌کند.

معیار وزن میلگرد ظفر بناب چیست؟

 میزان فولادی که در ساخت این محصولات فولادی به کار می‌رود، وزن آن ها را تعیین می‌کند. قیمت آن‌ها هم به همین موضوع بستگی دارد. هرچه میزان فولاد به کار رفته در قطعه مورد نظر بیشتر باشد، قیمت بالاتری دارد. با توجه به نوسانات قیمت آهن و فولاد به طور روزانه، قیمت تمام شده میلگرد بناب هم دستخوش نوسانات روزانه می‌شود.

اطلاع از آخرین تغییر قیمت‌ها برای دست‌اندر‌کاران صنعت ساختمان‌سازی بسیار مهم است. زیرا در قیمت تمام شده هر متر مربع از سازه‌ها تاثیر مستقیم دارد. در صفحه قیمت میلگرد بناب آهن آنلاین، نرخ روز سایزهای مختلف این محصول را ارائه داده‌ایم. ابتدا با توجه به وزن و سایر مشخصات فنی، تعیین کنید که به کدام سایز میلگرد نیاز دارید و سپس نرخ آن را در جدول قیمت مورد بررسی قرار بدهید.

وزن میلگرد بناب چطور محاسبه می‌شود؟

مجتمع فولاد بناب، استانداردهایی برای تولید محصولاتش در نظر می‌گیرد که هم مورد تایید پیمانکاران داخلی است و هم پیمانکاران بین‌المللی. این استانداردها روی وزن نهایی محصولات تولید شده، تأثیر دارد. به همین دلیل برای محاسبه جرم میلگرد بناب، باید از جدول اشتال ارائه شده از سوی کارخانه استفاده کرد. در جدول اشتال، وزن هر متر از محصول با توجه به ابعاد و مشخصات ظاهری آن درج شده است. بعد از پیدا کردن وزن هر متر از مقطع فولادی مورد نظرتان، باید آن را در طول شاخه (معمولا ۱۲ متر) ضرب کنید تا جرم کل مقطع به دست آید.

فرمول محاسبه وزن میلگرد در شکل قابل مشاهده است.
فرمول محاسبه وزن میلگرد بناب

جدول وزن میلگرد بناب

پیدا کردن جرم هر متر از محصول در جدول اشتال کارخانه بناب و قرار دادن آن در فرمول، به خصوص در روزهای شلوغ پروژه، کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل ما جدول وزن میلگرد بناب را با توجه به جدول اشتال کارخانه تنظیم کرده‌ایم و آن را در ادامه قرار می‌دهیم.

 

جدول وزن میلگرد بناب
جدول وزن میلگرد بناب

 

وزن، اصلی ترین عامل بر قیمت میلگرد بناب

نرخ میلگرد بناب در بازار ایران به‌عوامل مختلفی از جمله ارزش دلار آمریکا، وضعیت عرضه و تقاضا محصول، موجودی بازار، بهای شمش فولاد، مسائل سیاسی و... بستگی دارد. علاوه‌بر این موارد، عوامل مهم­‌تری وجود دارد که می­تواند به تنهایی روی قیمت میلگرد بناب اثر بگذارد. وزن مقطع، مهم ترین عامل تاثیرگذار روی نرخ این محصول است. یعنی هر چه وزن محصول مورد نظر بالاتر باشد طبیعتا با نرخ بیشتری فروخته خواهد شد.

آیا وزن میلگرد همه کارخانه ها یکسان است؟

میلگرد تولید شده در مجتمع صنعتی فولاد بناب مطابق استاندارد تعیین شده از سوی سازمان استاندارد، ساخته می شود. این استاندارد مطابق با استانداردهای جهانی است. تولیدات کارخانه‌های مختلف با توجه به استانداردهای تعیین شده، سنگینی متفاوتی دارند و این مسئله روی پروژه‌های عمرانی اثر می‌گذارد. به همین دلیل مشتریان هنگام خرید باید دقت کنند که قطعه فولادی مورد نظر را از کدام کارخانه می‌خرند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جرم محصولات مختلف، می‌توانید صفحه وزن میلگرد در سایت آهن آنلاین را بررسی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله وزن میلگرد بناب را بررسی کردیم. محصولات این کارخانه جزو باکیفیت‌ترین تولیدات موجود در بازار شناخته می‌شوند و تقاضای زیادی دارند. پیمانکاران جرم این محصولات را برای برآورد وزن پروژه‌هایشان و انتخاب سایز مناسب مورد بررسی قرار می‌دهند.