آهن آنلاین

جدول وزن میلگرد میانه

جدول وزن میلگرد میانه

یکی از محصولات فولادی پرفروش و بااهمیت در بازار آهن آلات، میلگرد کارخانه فولاد آذربایجان (میانه) است که پیمانکاران زیادی از آن در پروژه های ساختمانی خود استفاده می کنند. این محصول توسط مجتمع صنعتی فولاد آذربایجان، بزرگترین تولید‌کننده محصولات فولادی شمال غرب کشور تولید می‌شود و در نزدیکی مرز میانه قرار دارد؛ به‌همین‌دلیل می‌تواند مقاطع فولادی خود را به کشور‌های همسایه صادر نماید. از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که می‌تواند روی قیمت میلگرد میانه تأثیر بگذارد، می‌‌توان به وزن و اندازه محصول اشاره کرد. در ادامه جدول وزن میلگرد میانه را ارائه می‌کنیم و سپس به‌بررسی و مقایسه آن با جدول اشتال می‌پردازیم.

محاسبه وزن میلگرد میانه

اندازه و وزن مقاطع فولادی مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین‌کننده قیمت این محصولات به‌حساب می‌آیند. به‌طور کلی برای محاسبه وزن این محصول از فرمول زیر استفاده می‌شود:

فرمول محاسبه وزن میلگرد در شکل قابل مشاهده است.

روش کارگاهی و ساده محاسبه وزن میلگرد میانه نیز به صورت زیر است:

 "وزن میلگرد میانه= نمره میلگرد به‌توان دو تقسیم بر ۱۶۲"

مثلا وزن میلگرد 20 میانه بدین شکل محاسبه می‌شود:

 

فرمول محاسبه وزنی میلگرد در سایز 20 را در تصویر مشاهده می کنید.

 

وزن میلگرد ۱۶ میانه و سایر سایز‌ها

میلگرد میانه معمولاً در بندیل‌های 1.2 تا 2 تن دسته‌بندی می‌شوند. در واقع تعداد میلگردهای در هر بندیل، به‌سایزی که شما انتخاب می‌کنید بستگی دارد. مهم‌ترین فاکتور تعیین‌کننده وزن این مقطع، ضخامت آن است. برای این که بتوانید تعداد هر میلگرد میانه را در بندیل حساب کنید، می‌توانید حجم کل بندیل را بر وزن یک شاخه تقسیم نمایید.

جدول وزن میلگرد میانه در مقایسه با جدول اشتال میلگرد

وزن مقاطع فولادی میانه، تقریباً شبیه حداکثر مقدار جدول اشتال است. با بررسی جدول وزنی اشتال و جدول وزن مقطع میانه می‌توان نتیجه گرفت که اندازه مقاطع فولادی، با توان تحمل آن برابر است. با استفاده از جدول اشتال میلگرد که در زیر ارائه می‌دهیم می‌توانید اندازه سنگینی محصول فولادی را با آن مقایسه نمایید.

وزن میلگرد میانه در مقایسه با جدول اشتال به‌شرح ذیل است:

 

جدول وزن میلگرد میانه در سایزهای مختلف را در تصویر مشاهده می کنید.

 

سخن پایانی

شاید برایتان سؤال شود که وزن میلگرد میانه چه کاربردی دارد؟ این جدول اطلاعات مهمی در رابطه با وزن و اندازه مقاطع فولادی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. مهم­ترین عامل تأثیر‌گذار روی قیمت این محصول، اندازه آن است که با بررسی این جدول می‌توانید قیمت دقیق مقاطع فولادی را تعیین نمایید.