آهن آنلاین
نشست خبری با موضوع چالش‌های بازار فولاد

نشست خبری با موضوع چالش‌های بازار فولاد

چهارشنبه 16 تیر 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در تاریخ سه‌شنبه 15 تیر 1400 ساعت 10 صبح، نشست خبری با موضوع بررسی چالش‌های صنعت فولاد در دولت آینده با حضور آقایان بهراد منتظری، مدیرعامل شرکت آهن‌آنلاین، بهنام کیامرزی، رئیس هیئت مدیره آهن‌آنلاین و حضور 20 تن از خبرنگاران رسانه‌های دنیای اقتصاد، صدای بورس، صنایع، معدن نیوز، تسنیم، بازار و خبرآنلاین به صورت زنده در باغ کتاب تهران برگزار شد. در این گفتگوی خبری، مدیریت مجموعه آهن‌آنلاین نظرات خود را در رابطه با آینده بازار فولاد در دولت جدید، فاکتورهای موثر در آن، انتظارات خود از دولت و چشم‌انداز شرکت آهن‌‌آنلاین در آینده نزدیک صحبت کردند.

 

آینده صنایع فولادی با روی کار آمدن دولت جدید

با توجه به صحبت‌های آقای منتظری، وی اشاره کرد که با توجه به مسئله 10 میلیون تن صادرات فولاد و سرانه مصرف جهانی کمتر از 50 درصد در ایران، فاکتورهایی مانند مشکلات ارزآوری و نحوه عمل به پروژه‌های وعده داده شده توسط دولت، می‌توانند بر روند کسب‌وکارهای داخلی صنعت فولاد تاثیر بگذارند. طبق گفته بهراد منتظری: «اگر دولت بتواند مشکل ارز را حل بکند، صادرات کم شد و مصرف داخلی بیشتر شود، این مسئله برای کسب‌وکارهای داخلی فولاد تاثیر مثبت دارد. سازمان‌های برنامه و بودجه، صمت، بانک مرکزی و حتی سیاست خارجه در تحقق این امر، موثر هستند.»
وی همچنین در مقابل این سوال که در سال پیش‌رو آیا قیمت فولاد و محصولات آن افزایش می‌یابد یا خیر، چنین پاسخ داد که این مسئله به سه پارامتر برمی‌گردد: صادرات، نرخ ارز و تولید داخل؛ با توجه به این که مشکل تولید داخلی وجود ندارد و با فرض صادرات ثابت، اگر نرخ ارز تغییری نکند، انتظاری برای افزایش قیمت فولاد نیست.
 

تصویر نشست خبری چالش‌های بازار فولاد

 

انتظارات آهن‌‌آنلاین از دولت جدید در مقابل چالش‌ها

در پاسخ به بحث درخواست و انتظار مجموعه‌ای مانند آهن‌آنلاین از دولت در برابر چالش‌های صنعت فولاد، آقای بهنام کیامرزی (رئیس هیئت مدیره آهن‌‌آنلاین) اذعان داشت که از دولت و رئیس جمهوری جدید انتظاری ندارد! او خاطرنشان کرد که مجموعه آهن‌آنلاین بر پایه این نگاه استوار است که با وجود مشکلات، این سازمان چه مشکلی را می‌تواند به چه روشی اصلاح کند. نکته دیگری که اشاره شد، این بود که دولت بهتر است به اصلاح زیرساخت‌ها که مسئله مهم و زمان‌بری است، بپردازد و همچنین معضل دخالت بیش از حد دولت ایران در اقتصاد نسبت به سایر کشورها هم مطرح گردید.
وی در ارتباط با درخواست از رئیس جمهوری منتخب، تصریح کرد که دولت جدید بهتر است پوپولیستی رفتار نکنند، چرا که این گونه عملکردها با ایجاد موانع بر سر راه توسعه، پیشبرد فعالیت‌های زیرساختی را به تعویق می‌اندازد و به اقتصاد و تولید آسیب می‌زند.
 

از دست دادن بازار در صنعت فولاد

به گفته بهراد منتظری در بحث اقتصاد، مسئله‌ای تحت عنوان از دست دادن بازار برای یک فعال اقتصادی اجایل، وجود ندارد. در برابر پرسش بازاری مانند  قطر و عراق، این میزان عرضه و تقاضا است که تعیین‌کننده است. وی همچنین مجددا تاکید کرد که در بازار امروز که بازار سرعت است، تنها سیستم سریع و چابک زنده می‌ماند و در این مورد، اضافه شدن بخش انبار آهن‌آنلاین با توجه به نیازی که در چند سال اخیر در بازار به وجود آمده را مثال زد. 

 

گفتگو با بهراد منتظری برای اهداف توسعه‌ای شرکت آهن‌آنلاین

 

برنامه‌های توسعه‌ای آهن‌آنلاین

بهراد منتظری، در نشست خبری که به شکل آنلاین نیز پخش می‌شد، بیان کرد: در بازار امروز، سرعت یکی از فاکتورهای اصلی فعالیت‌های تجاری است، آهن‌آنلاین علاوه بر سرعت در فناوری نیز پیشتاز است، این شرکت علاوه بر فعالیت‌های کنونی، ارائه خدمات به تامین‌کننده را نیز در دستور کار قرار داده‌ است.
او افزود: تامین مالی و شفافیت از جمله مهم‌ترین مزیت‌های بورسی شدن است، پس عرضه آهن‌آنلاین در بورس، از جمله برنامه‌های چشم‌اندازی این شرکت است.
همچنین اظهار کرد که گسترش انبار آهن‌آنلاین از جمله برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت است. با این طرح توسعه‌ای، آهن‌آنلاین در بخش فروش به واردکنندگان بزرگ کمک می‌کند و به نحوی مسئولیت فروش محصولات را خود به عهده می‌گیرد.
آقای کیامرزی ضمن بیان این مسئله که خدماتی که شرکت آهن‌آنلاین ارائه می‌دهد مثل انباری منظم، آنلاین، کنترل کیفیت کالاها و رصد جزئیات کالایی قوی است، افزود: ایجاد پایگاهی برای فروش محصولات در دستور کار مجموعه ما وجود دارد.
 

 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.