آهن آنلاین
مراسم سالروز تاسیس آهن‌آنلاین (۶ تیر ۱۴۰۰)

مراسم سالروز تاسیس آهن‌آنلاین (۶ تیر ۱۴۰۰)

یک‌شنبه 13 تیر 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه

دوازده سال پیش، یعنی 6 تیر 88، آهن‌آنلاین بر پایه شفاف‌سازی و ارائه خدمات به بازار فولاد ساخته و پایه‌گذاری شد. بنیان‌گذاران آهن‌آنلاین، بهراد منتظری و بهنام کیامرزی، با تحقیقاتی که در بازار فولاد انجام دادند، متوجه دغدغه اصلی فعالان این حوزه، یعنی شفافیت در لیست قیمت‌های کالا شدند و به همین دلیل در سال 88 تصمیم به تاسیس آهن‌آنلاین با رویکرد نوآوری در این بازار و با تکیه بر ایده اطلاع‌رسانی اینترنتی قیمت‌های محصولات فولادی و با توجه به نیاز به شفافیت در بازار، گرفتند. بعد از مدتی که متوجه وجود خلا گسترده‌ای در بازار شدند، از سال 94 به صورت حرفه‌ای خرید و فروش محصولات فولادی را در آهن‌آنلاین شروع کردند.
از سال ۸۸ تا به امروز تمام هدف آهن‌‌آنلاین بر این بوده که بهترین خدمت‌رسانی را به مشتریان و همراهان خود ارائه دهد. در این دوازده سال تک به تک اعضای این مجموعه، در کنار هم برای این هدف تلاش کرده تا به امروز برسند. حالا ۶ تیر ۱۴۰۰ مصادف با دوازدهمین سالروز تاسیس آهن‌آنلاین، بهانه و فرصتی شد تا در یک محفل گرم و صمیمی، دور هم جمع شویم تا از تمامی زحمات و تلاش‌های یکدیگر که در پیشرفت آهن‌آنلاین شریک هستیم، تقدیر کنیم.
این گردهمایی در سالن آمفی تئاتر هتل اسپیناس پالاس با حضور اعضای شرکت که نقش موثر در رسیدن آن به نقطه فعلی داشته‌اند، برگزار شد.

 

 

سخنرانی مدیرعامل آهن‌آنلاین

در این مراسم بهراد منتظری، مدیرعامل آهن‌آنلاین، درباره نحوه فروش محصولات فولادی در گذشته، نگاه متفاوت خود به این بازار، بزرگ شدن سازمان و چشم‌اندازش صحبت کرد.
وی به این مسئله اشاره کرد که در گذشته نه چندان دور، زمانی که مشتری شناخت کافی نسبت به بازار نداشت، فروشنده قادر به ارائه قیمت دلخواه خود بود و مشتری مجبور به خرید ناآگاهانه می‌شد. در واقع ارزشمندترین دارایی در آن زمان داشتن لیست قیمت محصولات بود که هرکسی به آن دسترسی نداشت. 
به‌خاطر همین در سال ۸۸ فعالیت سایت آهن‌آنلاین با تکیه بر شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی قیمت‌ها عملا آغاز شد. البته وجود مشکلات گسترده و دید مشتری‌مداری موسسان آهن‌آنلاین موجب شد تا این مجموعه از حالت سایت اطلاع‌رسانی خارج شود و در سال ۹۴ به صورت حرفه‌ای خرید و فروش محصولات فولادی را آغاز کند. در ادامه به روند تغییرات آهن‌آنلاین به صورت مفصل‌تر می‌پردازیم.

 

تصویربهنام منتظری (مدیرعامل آهن‌آنلاین) در سالروز تاسیس آهن‌آنلاین

 

آهن‌آنلاین در گذر زمان

حدود ۱۲ سال قبل، زمانی که کمتر کسی در راستای سبک مدرن و دیجیتال ارائه خدمات صنف محصولات فولادی قدم جدی‌ای برنداشته بود، دامنه ahanonline.com با هم‌فکری اعضای شرکت که در آن زمان کمتر از تعداد انگشتان دست بودند، با هدف خلاقیت و شفافیت نسبت به ارائه خدمات برای فعالان صنعت فولاد، خریداری شد.
قبل از شروع فعالیت رسمی سایت آهن‌آنلاین، در سال‌های اول به‌غیر از رقبای سنتی خود، رقیب مستقیم در راستای ارائه خدمات آنلاین و اطلاع‌رسانی شفاف قیمت‌ها به مشتریان در این حوزه وجود نداشت.
این در حالی است که از تیر ماه ۱۳۸۸ فعالیت سایت شروع شد و با هدف ارائه اطلاعات ارزشمند به مشتریان و فعالان صنعت فولاد به شکل ارائه لیست قیمت محصولات فولاد مصرفی کارخانجات و صنعت ساختمان‌سازی شروع به کار کرد. اما با توجه به مشکلات و وجود خلا گسترده در بازار فولاد، هدف آهن‌آنلاین تنها به ارائه لیست قیمت محصولات فلزی به‌خصوص فولادی مثل میلگرد، تیرآهن، ورق، اتصالات، پروفیل و... معطوف نبود و این مقدمه‌‌ای بود تا آهن‌آنلاین نگاه متفاوت خود را به معاملات فولادی نشان دهد و شش سال بعد از آن به صورت جدی خرید و فروش محصولات را آغاز کند.
در حال حاضر آهن‌آنلاین با ۲۵۰ نفر از پرسنل بازرگانی، متشکل از تیم‌هایی با افراد متخصص و آموزش‌دیده در حوزه محصولات متنوع فولادی و پرسنل ستادی، متشکل از تیم‌های توسعه نرم‌افزار، استراتژی، BI، شبکه، داینامیکس، بازاریابی، مالی و... توانسته ارتباط خود را با مشتریان بیشتر کند و به‌صورت آنلاین از طریق سایت، تماس تلفنی و شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و... ارتباطات خود را توسعه دهد. تلاش این مجموعه این است که مرجع بودن در این صنف کاری را از این کانال‌های ارتباطی و سایر راه‌ها با حفظ ارزش مشتری‌مداری تحقق ببخشد.
آهن‌‌آنلاین به عنوان یک هایپر فولادی، سعی دارد تا تمام نیاز‌های مشتریان خود را برطرف کند و حق انتخاب زیادی برای انتخاب محصول مورد نظر خود از طیف گسترده‌ای از کالاها با برندهای مختلف، بدهد. مشتریان می‌توانند از طریق افراد متخصص هر تیم محصول، با آهن‌آنلاین در تماس باشند و برای تمامی خدمات مربوط به کالا مشاوره بگیرند.
 

روند صعود آهن‌آنلاین

تغییراتی که طی این ۱۲ سال برای مشتریان و مخاطبان در آهن‌‌آنلاین رخ داده، به این قرار است:

  • افزایش 97 درصدی منابع انسانی
  • تشکیل تیم‌های تخصصی مانند تیم میلگرد، ورق سیاه، لوله و اتصالات و... برای فروش هر کدام از محصولات فولادی
  • تشکیل تیم‌های BI، داینامیکس، شبکه، توسعه محصول، استراتژی، مارکتینگ، مالی و حسابداری
  • آغاز و افزایش فعالیت در تمامی شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد 30 هزار تنوع در کالاها
  • 60 هزار بازدید روزانه سایت
  • آپدیت روزانه قیمت دو هزار کالا
  • تشکیل واحد QC و هپی کال برای پیگیری نظرات مشتریان پس از خرید
  • رضایت ۷/۹۴ درصدی مشتریان از خرید
  • تولید محتوا مفید و مرتبط در راستای تحلیل شرایط اقتصادی در قالب مقالات متنی و صوتی
  • تشکیل واحد کنترل کیفیت یا QC برای کنترل و تایید وزن و کیفیت محصولات قبل از ارسال به مشتری

 

تصویربهنام منتظری در سالروز تاسیس آهن‌آنلاین

 

آهن‌آنلاین در آینده نزدیک

گفتنی است که هدف آهن‌‌‌‌آنلاین تنها به داشتن سایتی مرجع برای کسب اطلاعات محصولات یا در واقع داشتن هایپرمارکت فولادی نیست. تمام تلاش آهن‌آنلاین علاوه بر شفاف‌سازی لیست قیمت‌ها، شناسایی نیازهای مشتریان و ارائه خدمات منحصربه‌فرد، برای رفع نیازهاست. راه‌اندازی بخش انبار آهن‌‌‌آنلاین جهت ارائه خدمات بیشتر و پادکست چرتکه که محتوای آن روایتی ساده‌ از علم اقتصاد است، در دوازدهمین سالی که از ابتدای راه‌اندازی سایت آهن‌آنلاین گذشته، نشان می‌دهد که مجموعه آهن‌‌آنلاین اهداف بلندمدت و ارزشمندی برای فعالان صنعت فولاد دارد و هدف آن تنها به خرید و فروش محصولات صنعتی ختم نمی‌شود. این مجموعه برنامه‌هایی در پیش دارد و محصولات جدیدی راه‌اندازی می‌کند که به‌زودی خبر آن را منتشر می‌کند.
 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.