آهن آنلاین
حضور آهن‌آنلاین در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۹۹

حضور آهن‌آنلاین در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۹۹

یک‌شنبه 12 بهمن 1399
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در فرآیند استخراج، پالایش، تولید و حمل و نقل نفت، گاز و فرآورده‌های آن‌ها، مسئله بسیار مهم تجهیزات انتقال مواد است. دارا بودن خاصیت مقاومت به خوردگی و فشار در دماهای بالا و پایین به علت اسیدی بودن مواد، برای لوله‌های انتقال نفت و گاز بسیار حیاتی بوده و بدین منظور از فولاد زنگ‌نزن و لوله‌ مانیسمان در این صنعت بزرگ استفاده می‌شود. اما مسئله خیلی مهم‌تر تامین چنین محصولاتی، برای تسهیل‌سازی اجرای اهداف مربوط به این صنعت است.

واردات و تولید ملی تجهیزات فولادی برای صنعت نفت و گاز

با وجود این‌که در حال حاضر کشورهای خاورمیانه مانند عربستان، امارت متحده عربی، کویت و ایران از جمله کشورهای واردکننده چنین محصولاتی، از کشورهایی نظیر چین هستند؛ تولید داخلی بسیار مورد توجه صنعت‌گران صنایع مرتبط است. می‌توان ادعا کرد دو سازمان گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز و شرکت لوله گستر اسفراین در خراسان عمده تامین‌کنندگان تجهیزات فولادی هستند. گروه ملی صنعتی فولاد ایران به عنوان سهام‌دار شرکت اکسین فولاد که یکی از تامین‌کنندگان زبردست ورق فولادی است، با همکاری فولاد مبارکه اصفهان در تامین چنین محصولاتی کمک می‌کند.

 

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، فرصتی برای همکاری‌های بیشتر

حال نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که فرصتی است برای ارائه محصولات و پروژه‌های صنایع نفت و گاز و صنایع وابسته‌ای همچون فولاد، این امکان را فراهم ساخته تا علاوه بر ارتباطات عمیق‌تر فعالان این عرصه، هدایت و کنترل هم‌راستایی برای برنامه‌های خود داشته باشند.

در بیست و پنجمین دوره این نمایشگاه، که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از سوم تا ششم بهمن ماه ۱۳۹۹ برگزار شد، شاهد حضور مجموعه‌هایی همچون تجهیزات صنعتی نفت، پالایشگاه‌ها، برق و تاسیسات، فولاد، شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط، جوامع دانشگاهی و صنایع ملی نفت، گاز و پتروشیمی بودیم که گستردگی توجه به مسئله تولید و توسعه ملی در صنف‌های مختلف را نشان می‌دهد.

برای همراهی فعالان صنعت نفت ‌و ‌گاز و فولادی در نمایشگاه نفت‌ و ‌گاز، شرکت آهن‌آنلاین به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه صنعت فولاد، میزبان همراهان صنایع نفت و گاز، فولاد و دیگر صنایع وابسته در سالن ۳۸، غرفه ۴۷۰ نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بود. با توجه به اینکه ایران تامین‌کننده ۳/۹ و ۲/۱۸ درصد نفت و گاز جهان به شمار می‌رود، ما به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه، به عنوان همکار در تسهیل‌‌ ارائه خدمات شرکت‌های تولیدی مانند اکسین فولاد اهواز به صنعت نفت و گاز مفتخریم تا در کنار فروش محصولات فولادی همچون انواع ورق، لوله، میلگرد، پروفیل و... حس خوب و کیفیت بالایی در همکاری را فراهم کنیم.

نمایی از غرفه آهن‌آنلاین در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

 

آهن‌آنلاین، علاوه بر میزبانی از فعالان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در غرفه خود، برنامه‌هایی به صورت گپ‌وگفت با مدیران ارشد خود ترتیب داده که در مورد بازار فولاد و رانت‌های ایجاد شده در آن، تاثیر نرخ ارز و کرونا بر این بازار و همچنین روند خرید آنلاین آهن و محصولات فولادی در آهن‌آنلاین به همراه خدمات منحصربه‌فردی که به مشتریان خود ارائه می‌دهد، صحبت کردند.

 

گپ‌وگفت مدیران ارشد بازرگانی آهن‌آنلاین در اولین روز نمایشگاه نفت
گپ‌وگفت مدیران ارشد بازرگانی آهن‌آنلاین در دومین روز نمایشگاه نفت

 

علاوه بر مصاحبه با مدیران ارشد بازرگانی، با بهنام کیامرزی، رئیس هیئت مدیره آهن‌آنلاین، در اولین روز این نمایشگاه گفتگویی صورت گرفت که وی در مورد روند تغییر قیمت محصولات فولادی با توجه به افزایش قیمت جهانی و خدماتی که آهن‌آنلاین به مشتریان خود ارائه می‌کند، صحبت کرد. در این فرصت پیش‌آمده، آقای کیامرزی به آنچه که آهن‌آنلاین را از رقبا متفاوت می‌سازد و این که چه مسیری را طی کرده تا به موقعیت کنونی دست پیدا کند، اشاره کرد. در ویدیوی زیر، صحبت‌های کیامرزی را خواهید دید.

 

گفتگوی بهنام کیامرزی در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

 

 

همچنین بهراد منتظری، مدیرعامل آهن‌آنلاین، در حاشیه دومین روز از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در مورد موضوع رانت ایجاد شده در صنعت فولاد، اختلاف قیمتی بین قیمت تمام شده بورس کالا و قیمت بازار و همین‌طور نقش واسطه‌ها در حال و آینده بازار فولاد، توضیح داد. به گفته ایشان سه راه برای واسطه‌ها وجود دارد:

  1. حرکت به سمت تولیدکنندگان
  2. حذف شدن
  3. ایجاد ارزش افزوده برای مصرف‌کننده

که در ویدیوی زیر رویکرد آهن‌آنلاین که ایجاد ارزش افزوده و خدمات به مشتری است، از زبان وی به تفصیل توضیح داده شده است.

 

گفتگوی بهراد منتظری در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

 

 

در نهایت در سومین روز از نمایشگاه، نشست خبری با حضور بهراد منتظری و بهنام کیامرزی، برگزار شد که به سوالات خبرنگاران در مورد بازار فولاد، بورس، مالیات و نقش آن در شفاف‌سازی و رشد کسب‌وکارها پاسخ داده شد. بخش‌هایی از این نشست را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

 

 

 

گزارش تصویری نشست خبری

گزارش تصویری نشست خبری مدیران آهن‌آنلاین در روز سوم نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

 

 

حضور وزیر نفت در نمایشگاه نفت

در آخرین روز نمایشگاه، بیژن زنگنه، وزیر نفت، در این نمایشگاه حاضر شده و از غرفه‌های مختلف از جمله غرفه آهن‌آنلاین دیدن کردند.

 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.