آهن آنلاین

نمودار قیمت بیلت

نمودار قیمت بیلت

شمش فولادی، از مهم‌ترین محصولات و فرآورده‌های میانی یا نیمه‌ساخته است که در ساخت دیگر تولیدات فولادی کاربرد بسیاری دارد؛ به گونه‌ای که به آن محصول مادر می‌گویند. منظور از نیمه‌ساخته این است که برای تبدیل شدن به محصول نهایی باید چند مرحله دیگر را بگذراند. این محصولات به صورت قطعه‌هایی به شکل مستطیل یا ذوزنقه هستند و طول آن‌ها حداکثر دو متر است. شمش به سه نوع شمش بیلت یا CCM، شمش اسلب و شمش بلوم تقسیم می‌شود. در ادامه این صفحه نمودار تغییرات قیمت بیلت در سال 1401 را برای دو کارخانه یزد و اصفهان فراهم آورده‌ایم.
تفاوت انواع مختلف شمش آهن در شکل و ابعاد آن‌هاست. سطح شمش بیلت دایره‌ای یا مربعی با عرض کمتر از ۱۵ سانتی‌متر و اصلی‌ترین کاربرد آن نیز در تولید مقاطع طویل مثل میلگرد و سیم است. ابعاد متداول بیلت عبارتند از:
۱۵۰ میلی‌متر × ۱۵۰ میلی‌متر
۱۳۰ میلی‌متر × ۱۳۰ میلی‌متر
۱۲۵ میلی‌متر × ۱۲۵ میلی‌متر
۱۰۰ میلی‌متر × ۱۰۰ میلی‌متر

تاثیر نوسانات قیمت بیلت به صورت غیرمستقیم بر ساختمان‌سازی

بیلت خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در قسمت‌های مختلف سازه به کار می‌رود. اما همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین کاربرد بیلت در تولید محصولات دیگر است؛ از جمله می‌توان به پروژه‌های مربوط به حمل‌و‌نقل مثل ریل‌های راه‌آهن اشاره کرد. البته بیلت در تولید میلگرد کاربرد دارد و میلگرد نیز عنصر اصلی پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌سازی می‌باشد؛ بنابراین قیمت بیلت به صورت غیرمستقیم بر هزینه‌های ساختمان‌سازی تاثیر دارد. برای اینکه دید بیشتری نسبت به وضعیت نرخ‌گذاری آهن‌آلات مهم داشته باشید می‌توانید به مقاله پیش بینی قیمت آهن و میلگرد در سال 1401 مراجعه کنید.

نمودار قیمت جهانی شمش فولاد

نمودار قیمت جهانی شمش فولاد، همواره یکی دغدغه‌های مهم فعالان بازار آهن بوده است؛ به طور کلی تمامی صنعت کاران و صنایعی که به شمش‌های فولاد و فولاد نیاز دارند به دنبال نمودار قیمت جهانی دقیق این محصول هستند. برخی از کشورهای تولیدکننده فولاد نقش مهمی در نرخ‌گذاری جهانی شمش فولاد دارند  که از جمله مهم‌ترین این کشورها می‌توان به چین اشاره کرد.

نمودارهای تغییرات قیمت بیلت سال 1401

در ادامه ابتدا نمودار جریان تغییر قیمت بیلت در سال 1401 را برای بیلت ۱۲۵*۱۲۵ ۶ متری ساوه بررسی می‌‎کنیم و سپس نمودارهای بیلت برای دو برند کارخانه اصفهان و یزد در سال جاری، در ابعاد مختلف را فراهم آورده‌ایم. این نمودارها رفتار تغییرات قیمت این نوع از شمش را در حدود ۱۵ روز اخیر نمایش می‌دهد. اگر قصد پیش‌بینی و تحلیل قیمت شمش و بیلت را دارید، می‌توانید از نمودارهای زیر استفاده کنید.

حال بررسی تغییرات قیمت بیلت در سال 1401 به قرار زیر است:

 

بیلت ۱۲۵*۱۲۵ ۶ متری اصفهان ۵sp ccm کارخانه

 

بیلت ۱۲۵*۱۲۵ ۶ متری یزد ۵sp ccm کارخانه

 

بیلت ۱۵۰*۱۵۰ ۶ متری یزد ۳sp ccm کارخانه