آهن آنلاین

نمودار قیمت ورق آهن

نمودار قیمت ورق آهن

ورق سیاه، از مهم‌ترین محصولات فولادی است که انواع مختلفی دارد. برای تولید این ورق‌ها از تکنولوژی نورد به دو صورت گرم و سرد استفاده می‌شود؛ به طوری‌که محصول تولیدی در نورد گرم، ورق سیاه و در نورد سرد، ورق روغنی است. دلیل نام‌گذاری ورق سیاه بر روی محصول تولیدی نورد گرم، این است که رنگ آن مات می‌باشد. در زیر نمودار تغییرات قیمت ورق سیاه در سال 1401، به صورت اجمالی را برای دو برند فولاد مبارکه و اکسین اهواز فراهم آورده‌ایم. همچنین در ادامه نیز نمودار قیمت ورق سیاه در سال 1401 که در بازه زمانی 15 روزه برای شما به نمایش گذاشته شده است را مشاهده خواهید کرد.

ورق سیاه خود به دو نوع معمولی و صنعتی با استانداردهای به خصوصی تقسیم می‌شود. نوع معمولی در ساختمان‌سازی و نوع صنعتی نیز در ساخت سازه‌ها و پروژه‌های عظیم مانند سدسازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی و غیره استفاده می‌شود. این محصول نیز مانند سایر تولیدات فولادی کاربردهای متنوع و فراوانی دارد اما لازم به ذکر است که در کنار تمامی مواردی که عنوان شد، از ورق سیاه به عنوان مواد خام برای تولید پروفیل‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. استفاده از نمودار قیمت ورق سیاه می تواند جهت پیش بینی قیمت آهن آلات نیز اطلاعات خوبی را ارائه کند.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

نمودار قیمت ورق سیاه، اطلاعات کامل و جامعی درباره روند قیمت این محصول در بازه زمانی مشخص شده می دهد. تغییرات نمودار قیمت ورق آهن سیاه در بازار نشانگر آن است که عوامل مختلفی همچون: نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه و… همگی بر بهای این محصول اثرگذار بوده اند. اطلاع از روند نوسانات نمودار قیمت ورق سیاه کمک می کند تا از قیمت محصولات ساخته شده با این مقطع آگاهی داشته باشیم و بازه زمانی مناسبی برای خرید در نظر بگیریم.”

 

نمودار قیمت ورق سیاه اطلاعات کاملی درباره روند تغییرات قیمت این محصول ارائه می دهد.

 

تاثیر نوسانات قیمت ورق سیاه در صنایع مختلف

تولید ورق سیاه، نسبت به انواع دیگر ورق‌های فولادی مانند ورق روغنی، ارزان‌تر است؛ این موضوع دو دلیل دارد: اول اینکه فولاد تولید شده با نورد گرم کیفیت پایین‌تر و ضخامت کمتری نسبت به فولاد نورد سرد دارد و دوم اینکه فرآیند تولید ورق گرم ساده‌تر از ورق سرد می‌باشد. همچنین با توجه به تنوع گسترده در صنایع بزرگ، دارا بودن ویژگی‌های خاص و پرتقاضا بودن آن در بازار، قیمت ورق سیاه از اهمیت چشم‌گیری برخوردار است.

نمودار تغییرات قیمت ورق سیاه در برندهای متفاوت

در این صفحه نمودارهای مسیر تغییر قیمت ورق سیاه در سال 1401 را برای دو برند، در سایزهای مختلف فراهم آورده‌ایم. این نمودارها رفتار تغییرات قیمت این محصول را در حدود ۱۵ روز اخیر نمایش می‌دهد. از این نمودارها برای تخمین تقریبی هزینه‌های پروژه‌های خود استفاده کنید.

 

نمودار قیمت ورق آهن سیاه 2، 3، 15 و 25 فولاد مبارکه و اکسین اهواز

در این قسمت نمودار قیمت ورق سیاه در سال 1401، با دو برند فولاد مبارکه و اکسین اهواز را که در بازه زمانی 15 روزه تشکیل شده است، مشاهده خواهید کرد.

نمودار قیمت ورق سیاه برش خورده

ورق سیاه برش خورده که جزو نازک‌ترین ورق‌های آهنی محسوب می‌شود از جمله محصولاتی است که با روش نورد گرم تولید شده و کاربردهای زیادی در صنایع کشتی‌سازی، اتومبیل‌سازی و ساخت لوازم‌خانگی دارد. قیمت ورق سیاه برش خورده، بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند: نرخ دلار، نوسانات بازار آهن، میزان عرضه و تقاضا و همچنین هزینه تمام شده مواد اولیه برای کارخانه تعیین می‌شود.  

 

نمودار قیمت ورق سیاه ۱۵ فولاد مبارکه ۱۵۰۰ رول کارخانه

 

 

نمودار قیمت ورق سیاه ۳ فولاد مبارکه ۱۵۰۰ رول ST37 کارخانه

 

 

نمودار قیمت ورق سیاه ۲ فولاد مبارکه رول ۱۲۵۰ کارخانه

 

 

نمودار قیمت ورق سیاه ۱۵ اکسین اهواز ۶۰۰۰*۲۰۰۰ فابریک کارخانه

 

 

نمودار قیمت ورق سیاه ۲۵ اکسین اهواز ۶۰۰۰*۲۰۰۰ فابریک کارخانه