آهن آنلاین

نمودار قیمت ضایعات

نمودار قیمت ضایعات

ضایعات آهن به علت ارزان‌تر بودن و داشتن صرفه اقتصادی، مورد توجه مصرف‌کنندگان این صنعت واقع شده است؛ در واقع فولاد یکی از پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین فلزات موجود در سطح جهان است که در بیشتر صنایع محصولی ضروری محسوب می‌شود؛ بنابراین بدون استفاده مجدد به زودی این منبع ارزشمند به اتمام می‌رسد. از این رو، بازیافت ضایعات آهن در تامین فولاد مورد نیاز کمک به‌سزایی کرده و می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوا نیز شود. در این صفحه نمودار قیمت ضایعات آهن در سال 1401 را برای ضایعات فلزی پرس نشده روغنى بالاى یک میلیمتر بنگاه تهران، ضایعات فلزی پرس نشده سوپر ویژه بنگاه تهران و ضایعات فلزی پرس نشده ویژه بنگاه تهران ارائه شده است.
به ضایعات آهنی، قراضه نیز گفته می‌شود. قراضه از جمله قطعات آهنی است که با استانداردهای تعیین شده مطابقت ندارد یا حتی می‌تواند پسماندهای باقی مانده از پروژه‌های مختلف مثل ساختمان باشد. امروزه از ضایعات یا قراضه آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تامین فولاد موردنیاز کارخانه‌ها و تولید محصولات فولادی استفاده می‌شود. برای اینکه دید بیشتری نسبت به وضعیت نرخ‌گذاری آهن‌آلات مهم داشته باشید می‌توانید به مقاله پیش بینی قیمت آهن و میلگرد در سال 1401 مراجعه کنید.

تاثیر تغییرات قیمت ضایعات آهن در صنایع مختلف

دلیل اینکه می‌توان از ضایعات آهن دوباره استفاده کرد این است که آهن طی سالیان دراز ویژگی‌های فیزیکی و شیمایی خود را حفظ می‌کند و باعث می‌شود که با استفاده مجدد از آن در بخش زیادی از هزینه‌های پروژه صرفه‌جویی شود. صنایع مختلفی از ضایعات آهنی در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توان به خودروسازی، ماشین‌آلات و سازه‌ها اشاره کرد. حال با توجه به دلایل بالا می‌بینیم که تغییرات قیمت ضایعات آهن اهمیت بسیار زیادی برای صاحبان صنایع دارد.

نمودارهای روند قیمت ضایعات آهن ویژه و سوپر ویژه

در زیر می‌توانید نمودارهای رفتار تغییر قیمت ضایعات آهن در سال 1401 را برای دو نوع ویژه و سوپر ویژه مشاهده کنید. با استفاده از نمودارهای زیر که روند تغییرات قیمت این محصول را برای حدودا ۱۵ روز اخیر نشان می‌دهد، می‌توانید تحلیل دقیق‌تری از قیمت این محصول داشته باشید. 

 

ضایعات فلزی پرس نشده سوپر ویژه بنگاه تهران