آهن آنلاین

نمودار قیمت پروفیل آهن

نمودار قیمت پروفیل آهن

پروفیل به قطعات توخالی با سطح مقطع ثابت گفته می‌شود که به دو شکل باز و بسته در بازار وجود دارند. نوع بسته آن که با نام قوطی نیز شناخته می‌شود، دارای سطح مقطعی به شکل مستطیل یا مربع است. در ادامه نمودار قیمت پروفیل در سال 1401 برای محصولات پروفیل در سایزهای مختلف ارائه شده است.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

“مشاهده نمودار قیمت پروفیل آهن، برای خرید این محصول با بهترین قیمت به شما کمک می کند؛ عوامل مختلفی هستند که باعث تغییرات و نوسانات قیمت پروفیل می شوند که ما میتوانیم با استفاده از نمودار قیمت پروفیل آن را رصد کنیم. از عواملی که باعث تغییرات قیمت روز پروفیل می شود می توان به نوسانات بازار آهن آلات، شرایط اقتصادی سیاسی کشور، نرخ ارز و… اشاره کرد.”

برای اینکه دید بیشتری نسبت به وضعیت نرخ‌گذاری آهن‌آلات مهم داشته باشید می‌توانید به مقاله پیش بینی قیمت آهن و میلگرد در سال 1401 مراجعه کنید.

تاثیر روند تغییرات قیمت پروفیل در صنایع

پروفیل، از محصولات فولادی است که در صنایع مختلفی کاربرد دارد؛ ولی بیشترین و مهم‌ترین استفاده از این محصول در اسکلت‌بندی ساختمان‌ها به خصوص در و پنجره است و به همین دلیل قیمت پروفیل تاثیر بسیار زیادی بر بودجه کل یک سازه داشته و بخش بزرگی از هزینه را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین روند تغییرات قیمت پروفیل و قوطی برای ساختمان‌سازها از اهمیت بالایی برخوردار است.

قوطی مانند بسیاری دیگر از مقاطع فلزی در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد اما شاید بتوان مهم‌ترین کاربرد پروفیل را در صنعت ساختمان، به خصوص ساخت در و پنجره دانست.

البته کاربرد این محصول فقط مختص به ساختمان نیست و در حوزه‌های دیگر مثل خودروسازی نیز از آن استفاده می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت تغییرات قیمت پروفیل باعث نوسانات بر بازار مسکن و خودرو هم خواهد شد.

 

تغییرات نمودار قیمت پروفیل برای صنعتگران و پیمانکاران اهمیت دارد.

 

نمودار قیمت پروفیل آهن امروز

پروفیل آهن، از محصولات فولادی است که در صنایع مختلف کاربردهای متفاوتی دارد. از این مقطع فولادی برای استحکام سازه ها؛ تولید در درب و پنجره، خودروسازی و… استفاده می شود. از مشخصات فنی این محصول که در نرخ آن اثرگذار است می توان به وزن، سایز، ضخامت و برند تولیدی اشاره کرد. با استفاده از جدول وزن پروفیل، می‌توانید از وزن و سایز استاندارد هر برند مطمئن شوید و خریدی مناسب را داشته باشید.

نمودار تغییرات قیمت پروفیل در سال 1401

در نمودارهای زیر می‌توانید رفتار تغییر قیمت پروفیل در سال 1401 را برای چهار سایز مشاهده کنید. این تغییرات در دوره‌های حدودا ۱۵ روزه ارائه شده‌اند.

 

پروفیل دو میلیمتر ۴۰*۴۰

پروفیل چهار میلیمتر ۱۰۰*۱۰۰

پروفیل شش میلیمتر ۱۴۰*۱۴۰