آهن آنلاین
تحلیل هفتگی بازار فولاد - ۱۶ تا ۲۱ آذر

تحلیل هفتگی بازار فولاد - ۱۶ تا ۲۱ آذر

شنبه 23 آذر 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی هفته گذشته، قیمت محصولات فولادی به بیشترین میزان خود در ۶ ماهه اخیر رسید. طبق یک اصل همیشگی، عرضه و تقاضا یکی از مهم‌ترین پارامترهای کنترل کننده قیمت‌ها هستند، از طرفی پارامترهای دیگری مانند سوخت، قیمت مواد اولیه و دلار نیز بی تاثیر نیستند. اما لازم بذکر است که نحوه عملکرد این پارامترها به گونه‌ایست که این پارامترها ابتدا بر روی سطح عرضه و تقاضا اثر می‌گذارند و سپس عرضه و تقاضا هستند که قیمت نهایی را تعیین می‌کنند.

در این تحلیل به بررسی نرخ دلار، قیمت پروفیل و میلگرد ذوب آهن پرداخته شده است.

در ابتدای هفته گذشته قیمت دلار در بودجه سال ۹۹، رقم ۸۵۰۰ اعلام شد. بنابراین انتظار ما در تحلیل قبلی ارائه شده در کانال تحلیل، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و رسیدن به ۱۳۲۰۰ تا ۱۴ هزار تومان در کوتاه مدت بود که پیش بینی صورت گرفته محقق شد. در ادامه نیز بر طبق تحلیل‌های تکنیکال صورت گرفته، برای روزهای آینده انتظار کاهش قیمت‌ دلار تا محدوده ۱۲۵۰۰ و سپس ۱۲۰۰۰ وجود دارد. البته به محض رسیدن به ۱۲۵۰۰ باید نمودار و شرایط بازار مجددا بررسی شود.

در رابطه با پروفیل، با توجه به اینکه به سقف کانال ۶۸۰۰ تا ۶۸۵۰ رسیده است، در ادامه نیز انتظار کاهش قیمت‌ها تا ۶۶۰۰ و سپس ۶۴۰۰ وجود دارد. در مورد قیمت میلگرد نیز در هفته قبل، ۴۸۰۰ تومان را پشت سر گذاشت و به رقم ۵ هزار تومان هم رسیده است، اما در ادامه انتظار کاهش آن به رنج ۴۸۰۰ تومان همچنان وجود دارد.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.