آهن آنلاین
راهنمای خرید نبشی

راهنمای خرید نبشی

شنبه 29 امرداد 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه

راهنمای خرید نبشی با توجه به گوناگونی و تنوع بالای این محصول، به عنوان یک الزام به حساب می‌آید. استفاده از این مقطع فولادی به اندازه‌ای گستره و وسیع است که برای انتخاب نبشی مناسب باید اطلاعات کاملی در مورد انواع این محصول داشته باشید و بدانید هرکدام چه کاربردی دارند. در این مقاله هرآنچه که باید قبل از خرید نبشی در نظر داشته باشید را به شما خواهیم گفت و راهنمای کاملی برای خرید مناسب از بین انواع نبشی‌ها به شما ارائه خواهیم داد.

نکاتی که قبل از خرید نبشی باید بدانید.

نبشی‌ یکی از پراستفاده‌ترین مقاطع فولادی به حساب می‌آید و در بخش‌های مختلف سازه‌ها کاربردهای متفاوتی دارد. همین موضوع شناخت کامل این محصول و مشخصات هر کدام از انواع نبشی را برای انتخاب مناسب به امری الزامی تبدیل می‌کند. در ادامه اطلاعاتی که برای خرید نبشی لازم دارید را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اصطلاحاتی که باید در مورد نبشی بدانید.

  • نبشی نرمال: نبشی‌ها از نظر طول به چند دسته تقسیم می‌شوند. محصول مورد نظر شما اگر طولی بین ۶ تا ۱۲ متر طول داشته باشد، در دسته نبش نرمال قرار می‌گیرد
  • گوشت: محصولات فولادی ابعاد مختلفی دارند که ضخامت این نوع مقطع فولادی در بازار گوشت نام دارد.
  • نبشی سبک و سنگین: به طور معمول به نبشی‌هایی که ضخامتی کمتر از سایز استاندارد خود دارند سبک و نبشی‌هایی که ضخامتی برابر یا بیشتر دارند، سنگین گفته می‌شود.
  • نبشی کوتاه و بلند: دسته دیگر نبشی‌ها از نظر طول، نبشی کوتاه نام دارد که دارای ۶ متر طول است و در صورتی که محصول ۱۲ متر طول داشته باشد، نبشی بلند نامیده می‌شود.
  • لقمه: در مواردی نیاز است که نبشی در اندازه‌های کوچک برش خرده شود. به این قطعات کوچک لقمه گفته می‌شود.
  • هزینه بنگاه داری: بنگاه‌ها در ازای انبارداری و مالیات، هزینه اندکی را از خریداران دریافت می‌کنند که هزینه بنگاه‌داری نامیده می‌شود. این هزینه برای انواع نبشی حدود ۵۰ تومان به ازای هر کیلو محاسبه می‌شود.

برندهای معروف تولیدکننده نبشی

تولیدکنندگان مختلف نبشی، محصولاتی با کیفیت متفاوت و اندازه و ضخامت مختلف تولید می‌کنند و در انتخاب محصول مناسب یکی عامل تاثیرگذار به حساب می‌آیند. بزرگترین تولیدکنندگان نبشی با مجموعه آهن انلاین همکاری می‌کنند و محصولات این واحدهای تولیدی از طریق این شرکت قابل تهیه است. آریان فولاد، شکفته، ظهوریان، ناب تبریز، فولاد کوهپایه و فولاد اصفهان را می‌توان معروف‌ترین این برندها دانست.

 

برندهای مختلف، نبشی را در اندازه و ضخامتهای مختلف تولید می کنند.

 

قیمت‌های به روز نبشی از طریق سایت قابل مشاهده است.

به دلیل تاثیرپذیری قیمت محصولات فولادی از عوامل مختلف، منبع به‌روز قیمت نبشی یکی از نیازهای فعالان حوزه صنعت فولاد است. لیست قیمت انواع محصولات فولادی در سایت آهن آنلاین به طور دائم به روز می‌شود تا شما همراهان آهن آنلاین از آخرین قیمت انواع پروفیل‌ها اطلاع داشته باشید.

مراحل و نحوه خرید نبشی از آهن آنلاین

بعد از انتخاب اقلام مورد نظرتان می‌توانید لیست خرید خود را یا از طریق تماس تلفنی و یا از طریق سایت به دست کارشناسان آهن آنلاین برسانید. بعد از صدور پیش‌فاکتور در صورت تماس می‌توانید سفارش خود را تایید کنید و ادامه مراحل با اطمینان خاطر طی کنید. باید اضافه کنیم امکان تغییر در اقلام سفارش در هنگام آماده‌سازی و تکمیل سفارش نیز وجود دارد و می‌توانید از طریق کد پیگیری از طریق سایت سفارش خود را پیگیری کنید.

نبشی ارسال شده برای شما چه خصوصیات ظاهری خواهد داشت.

از نظر ظاهری نبشی با کیفیت باید دارای سطح صاف و بدون موج باشد و البته هیچگونه پوسته‌ای بر روی سطح آن وجود نداشته باشد. کیفیت محصول تحویلی به شما برای آهن آنلاین بسیار مهم است به همین دلیل در صورت وجود مشکل و عدم تطابق محصول  دریافت شده توسط شما با سفارش ثبت شده، با کارشناس مربوطه تماس حاصل فرمایید تا به سرعت فرایند پیگیری آغاز شود.

عملیات تکمیلی بر روی نبشی توسط آهن آنلاین انجام می‌شود.

آهن آنلاین انواع محصولات فولادی را تأمین می‌کند و نبشی نیز از این قائده مستثنی نیست و انواع نبشی از جمله نبشی پرسی، بال‌ نامساوی، گالوانیزه و لقمه را می‌توانید از طریق آهن آنلاین تهیه کنید.  

 

نبشی در انواع مختلفی از جمله بال نامساوی، بال مساوی، گالوانیزه و لقمه موجود است.

 

سوالات متداول

در ادامه راهنمای خرید نبشی ارائه شده به  برخی از سوالات متداول در مورد نبشی‌های فولادی که از سمت شما مشتریان عزیز مطرح شده است، پاسخ خواهیم داد.

۱- فرق نبشی سبک و سنگین چیست؟

نبشی سبک اصطلاحاً به نبشی می‌گوییم که ضخامت آن کمتر از ضخامت نرمال است. برای مثال ضخامت نرمال نبشی ۴، برابر ۴ میلی‌متر است.چنانچه ضخامت نبشی ۴ کمتراز ۴ باشد به آن نبشی سبک می‌گوییم. همچنین چنانچه ضخامت نبشی نرمال یا بیشتر از حد نرمال باشد اصطلاحا در بازار به آن نبشی سنگین گفته می‌شود.

۲- آیا کارخانه‌ها نبشی را به صورت شاخه می‌فروشند؟

خیر،تمامی کارخانه‌ها کالاهای خود را به صورت بندل عرضه می‌کنند و هیچ کارخانه‌ای به هیچ عنوان بندل باز نمی‌کند.

۳- حداقل ظرفیت برای سفارش از کارخانه چه میزان است؟

در درجه اول باید در نظر داشته باشید امکان سفاش کمتر از یک بندل وجود ندارد و همچنین به دلیل محدودیت در باربری، برای محصولات ۶ متری حداقل هزینه یک ماشین تک و برای کالاهای ۱۲ متری هزینه یک تریلی باید به عنوان هزینه حمل و نقل پرداخت شود.

۴- در صورت سفارش از کارخانه کالا چه زمانی تحویل مشتری می‌شود؟

زمان تحویل کالا از کارخانه بین ۲ تا ۷ روز کاری است، لیکن باتوجه به عواملی نظیر صف بارگیری، محل تخلیه، موجود بودن ماشین، شرایط جوی و شرایط راه‌های مواصلاتی این زمان متغیر است.

۵- آیا نبشی به صورت فابریک گالوانیزه موجود است؟

نبشی‌ از محصولاتی است که به صورت فابریک گالوانیزه تولید نمی‌شود. برای خرید نبشی گالوانیزه، تولید بر اساس خواست مشتری و به صورت سفارشی انجام خواهد شد.

۶- چه سایزهایی از نبشی در بازار وجود دارد؟

در بازار ایران نبشی از سایز ۲۰ تا سایز ۲۰۰ در ضخامت‌های مختلف موجود است.

۷- تفاوت نبشی فابریک و پرسی چیست؟

نبشی فابریک توسط نورد گرم به صورت نبشی از خط تولید خارج می‌شود اما نبشی پرسی به وسیله خم کاری ورق و به صورت سفارشی تولید می‌گردد.

۸-چند نوع نبشی بال نامساوی در بازار موجود است؟

دو نوع، در حالت اول نبشی فابریک تولید شده به روش نورد گرم به صورت نبشی بال نامساوی از خط تولید خارج می‌شود و در حالت دوم بوسیله عملیات ماشین کاری و ایجاد یک برش بر روی یک بال نبشی فابریک بال مساوی، نبشی بال نامساوی تولید می‌شود.

در راهنمای خرید نبشی ارائه شده به بررسی برندهای تولید، قیمت روز، ویژگی‌های ظاهری، مراحل و نحوه خرید نبشی و ناودانی پرداخته سپس سوالات متداول مطرح شده از سوی مشتریان را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

سوالات متداول

فرق نبشی سبک و سنگین چیست؟

نبشی سبک اصطلاحاً به نبشی می‌گوییم که ضخامت آن کمتر از ضخامت نرمال است. برای مثال ضخامت نرمال نبشی ۴، برابر ۴ میلی‌متر است.چنانچه ضخامت نبشی ۴ کمتراز ۴ باشد به آن نبشی سبک می‌گوییم. همچنین چنانچه ضخامت نبشی نرمال یا بیشتر از حد نرمال باشد اصطلاحا در بازار به آن نبشی سنگین گفته می‌شود.

آیا کارخانه‌ها نبشی را به صورت شاخه می‌فروشند؟

خیر،تمامی کارخانه‌ها کالاهای خود را به صورت بندل عرضه می‌کنند و هیچ کارخانه‌ای به هیچ عنوان بندل باز نمی‌کند.

تفاوت نبشی فابریک و پرسی چیست؟

نبشی فابریک توسط نورد گرم به صورت نبشی از خط تولید خارج می‌شود اما نبشی پرسی به وسیله خم کاری ورق و به صورت سفارشی تولید می‌گردد.

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.