آهن آنلاین
کارخانه‌های تولیدکننده ضایعات

کارخانه‌های تولیدکننده ضایعات

شنبه 16 شهریور 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارخانه‌های تولیدکننده ضایعات به طور مستقیم ضایعات را تولید نمی‌کنند، پرتی که در کارخانه‌هایی مثل دکل سازی، مخزن سازی، قطعات سازی، خودروسازی، گریتینگ، مشبک سازی از تولید محصول مورد نظر بر جای می‌ماند، همان ضایعات یا قراضه است.

ضایعات باقی مانده از پرت کارخانه‌های تولیدی از کیفیت بالاتری نسبت به ضایعات باقی مانده از ساختمان‌ها برخوردار است. نکته قابل توجه در مورد ضایعات تولیدی بررسی کیفیت آن‌ها است. معمولاً در بررسی کیفیت قراضه جنس، سایز، دانسیته و میزان ناخالصی مورد بررسی قرار می‌گیرد. اصطلاحاتی مانند نوع آهن ویژه، درجه یک، درجه دو  و پرسی که بازاری‌ها به کار می‌برند در واقع کیفیت نوع مورد نظر را به دور از پیچیدگی‌های بیان می‌کند. می‌توان گفت یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت ضایعات آهن بحث تنوع در کیفیت است.

 

تأمین ضایعات معمولا از طریق دو منبع صورت می‌گیرد.

 

بزرگترین کارخانه‌های تولیدکننده ضایعات را بیشتر بشناسید

این محصول در انواع متنوعی موجود هستند که از منابع مختلفی تامین می‌شوند،  به طور کلی می‌توان گفت که ضایعات از دو منبع تأمین می‌شوند که به شرح زیر است:

  • ضایعاتی که از خط تولید محصولاتی مانند سوله سازی، خودرو سازی، مشبک سازی، قطعات سازی، مخزن سازی، دکل سازی، تولید کنندگان لوازم خانگی، صنایع نفت و پتروشیمی، کشتی سازی و پروفیل سازی حاصل می‌شود، این محصول از کیفیت بالایی برخوردار هستند، تنها بخشی از این قراضه‌ها نیاز به پاک سازی آلودگی دارند، این ضایعات مجدد به چرخه مصرف باز می‌گردند و در تولید دیگر قطعات فولادی مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرند.
  • منبع دیگر برای تأمین قراضه‌ها، ضایعات حاصله از تخریب ساختمان‌ها، پل‌ها و دیگر تجهیزات صنعتی است، این قراضه‌ها از کیفیت پایین‌تری نسبت به نوع باقی‌مانده از تولید محصولات فولادی در کارخانه‌ها برخوردار هستند. نوع ساختمانی با افزایش جمعیت و نیاز به ساخت و ساز و تخریب ساختمان‌های قدیمی به میزان زیادی در حال افزایش است. این نوع از ضایعات حاصله بیش‌ترین استفاده را در کوره قوس الکتریکی دارند.
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.