آهن آنلاین
کارخانه‌های تولیدکننده ورق استیل

کارخانه‌های تولیدکننده ورق استیل

دوشنبه 25 مهر 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کارخانه‌های تولیدکننده ورق استیل فرصت بسیار مناسبی برای برای سرمایه‌گذاری دربخش فولاد به حساب می‌آیند و عدم تولید ورق استیل در ایران از فرصت‌های پنهانی است که تولید داخلی آن بخصوص در شرایط تحریم‌ها به شدت احساس می‌شود و بایستی تکنولوژی تولید آن در ایران پیاده سازی شود. در حال حاضر برخی کارخانه‌ها به منظور تامین نیاز لوله سازی در حوزه انبارداری فعالیت می‌کنند اما اکثر محصولات موجود در بازار ایران وارداتی هستند و از کشور‌های مختلف خریداری می‌شوند که البته باعث وابستگی بسیار زیاد قیمت ورق استیل به نوسانات قیمت ارز خواهد شد. در ادامه کشورهایی تولید کننده ورق استیل موجود در بازار ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

در این تصویر نمیایی از یک کارخانه تولید کننده ورق استیل را مشاهده می‌کنید.

 

بزرگترین کارخانه‌های تولیدکننده ورق استیل را بشناسید.

همانطور که گفتیم کارخانه‌های تولیدکننده ورق استیل در ایران سهمی از بازار داخلی ندارند و اکثر ورق‌های استیل مورد استفاده در بازار وارداتی هستند. در مورد کشورهای تولید کننده ورق استیل با شما صحبت می‌کنیم و استانداردها و کیفیت محصول تولیدی توسط هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

تیسکو چین (Tisco) 
بیشتر ورق‌های استیل موجود در بازار ایران از کشور چین خریداری می‌شود. این واحد تولید که خود زیر مجموعه یک کمپانی بزرگتر است، در سال ۱۹۳۴ به بهره‌برداری رسید و در زمینه تولید انواع محصولات فولادی و همچنین مواد خام از جمله کک (Coke) فعالیت دارد. تیسکو چین بزرگترین صادرکننده ورق ضد زنگ در کشور چین است و ورق‌های استیل این کارخانه بیشتر در ضخامت‌های ۰/۸ تا ۴ میلی‌متر می‌باشد.

وایسی تایوان
از نظر سهم بازار داخلی، شاید بتوان ورق تولید شده توسط کشور تایوان را در رتبه دوم دانست. ورق تولید شده توسط این کشور از کیفیت بالاتری نسیت به ورق‌های استیل چینی برخوردار است. ورق های استیل بگیر از جمله ۴۳۰ و ورق های نگیر سری ۳۰۰ علاوه بر انیا، ترکیه و چین، از این کشور نیز تامین می‌شود.

یوسکو تایوان (Yusco)
همانطور که گفتیم تایوان از نظر حجم صادرات ورق استیل به ایران در رتبه دوم قرار دارد و کیفیت بالاتری نسبت دیگر ورق‌های موجود در بازار دارد. یوسکو شرکت دیگر موجود در این کشور است که ورق‌های استیل تولیدی توسط این کارخانه در بازار ایران قابل عرضه است.

تسکو استیل کره جنوبی (Tesco steel)
کره جنوبی نیز یکی از چند کشور تولید کننده ورق استیل است که محصولات آن را می‌‌توانید در بازار داخلی پیدا کنید. تسکو استیل یکی از شرکت‌هایی است که محصولات آن به ایران وارد می‌شوند و گریدهای ورق آن در سری ۳۰۰ می‌باشد. ورق استیل کره‌ای از نظر کیفیت بعد از ورق‌های تایوانی در رتبه دوم قرار دارند. این کارخانه علاوه بر ورق، انواع لوله و اتصالات و همچنین میلگرد استیل نیز تولید می‌کند.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.