آهن آنلاین
سخنرانی مدیرعامل آهن آنلاین در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مکانیک امیرکبیر

سخنرانی مدیرعامل آهن آنلاین در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مکانیک امیرکبیر

یک‌شنبه 27 امرداد 1398
زمان مطالعه: 3 دقیقه

جمعه هفته گذشته، مورخ ۲۵ مرداد، مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته مکانیک دانشکده امیرکبیر در سالن اجتماعات دانشگاه امیرکبیر با حضور جمعی از دانشجویان و خانواده‌های آنها با حمایت شرکت آهن آنلاین برگزار شد.
در این مراسم، بهراد منتظری، مدیرعامل شرکت آهن آنلاین، صحبت دوستانه‌ای برای فارغ‌التحصیلان رشته مکانیک داشت. وی صحبت‌های خودش را با ابزار تاسف بابت خروج جوانان با استعداد از کشور آغاز کرد و خطاب به دانشجویان گفت: "با توجه به هوش و پشتکار شما، بهتر از هر اتفاقی که در خارج از کشور قرار است برایتان رخ دهد، در ایران منتظر شماست. مطمئن باشید در ایران موفق خواهید شد."
وی در ادامه با بیان خاطراتی از دوران تحصیل خود به تلاش‌هایش برای راه‌اندازی کسب و کار در آن دوران اشاره کرد و اضافه کرد پس از پایان دوران کارشناسی، سریعا مسائل مربوط به اعزام به خدمت خود را انجام داده و پس از آن، همزمان با تحصیل در مقطع ارشد شروع به راه اندازی کسب و کار کرده. وی افزود در همان زمان، در حالی که صبح تا عصر در جایگاه یک مهندس فعالیت می‌کرده و عصر تا شب در جایگاه یک کارگر ساده تمام کارها را انجام می‌داده است..

 


بهراد منتظری در ادامه این مراسم که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه امیرکبیر نیز همراه بود، به مشکلات مسیر کارآفرینی اشاره کرد و سپس ذکر کرد که از همان ابتدا به دنبال خلاقیت بوده است.
منتظری بیان کرد: در آن زمان من روحیه بازرگانی داشتم، با شریکم به پامنار رفتیم، جایی که حجره‌داران آهن در آنجا هستند. اما من به دنبال خلاقیت بودم. در آنجا شروع کردیم بازار پامنار را رصد کردن و نتیجه آن شد که متوجه شدیم لیست قیمت در بازار آهن مبحث ارزشمندی است.
با چند نفر از دوستانم سایت آهن آنلاین را راه‌اندازی کردیم. در آهن آنلاین اطلاعات شفاف بازار آهن را در اختیار کاربران می‌گذاشتیم. در آن زمان هیچ‌کس در این زمینه فعالیتی نداشت.
منتظری اشاره کرد مجموعه آهن آنلاین یک مجموعه جوان است و میانگین سنی پرسنل آهن آنلاین ۲۶ سال است.
وی به دانشجویان توصیه کرد تا علاوه بر خلاقیت و دوری از کارهای روتین، از تجربیات افراد دیگر، به‌خصوص افرادی که قبلا وارد بازار شده‌اند استفاده کنند و از صفر شروع نکنند. وی اشاره کرد در حال حاضر VCها و شتابدهنده‌های زیادی فعالیت می‌کنند، حتما با این مجموعه‌ها مشورت کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.
توصیه بعدی مدیرعامل آهن آنلاین به دانشجویان این بود که مسیر و هدف را برای خودشان مشخص کنند و تا جایی که می‌توانند برای این اهداف ددلاین تعین کنید.
منتظری به دانشجویان گفت: شما جوانید و شرایط برای شروع فعالیت شما بسیار مساعد است. از هوش و پشتکارتان استفاده کنید. حتی اگر شده است در کلاس‌ رشته‌های دیگر حاضر شوید. من مطمئنم که شما بهترین‌های این اجتماع هستید پس موفق می‌شوید.
در توصیه دیگری بهراد منتظری به دانشجویان گفت: به دنبال اسمارت مانی باشید تا بتوانید بهتر پیش‌بروید.
وی در پایان به دانشجویان پیشنهاد کرد تا اگر طرحی برای کسب و کاری دارند و احتیاج به مشاوره دارند با وی و مجموعه آهن آنلاین از طریق ایمیل ads@ahanonline.com تماس بگیرند تا به هر شکل ممکن به آن‌ها کمک کنند.

بهراد منتظری در دانشگاه امیرکبیر

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.