آهن آنلاین
فرایند تولید پروفیل آلومینیوم

فرایند تولید پروفیل آلومینیوم

یک‌شنبه 27 امرداد 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرایند تولید پروفیل آلومینیوم به طور عمده از طریق روش اکستروژن انجام می‌شود. روشی که در تولید پروفیل آلومینیوم به کار می‌رود نسبت به روش‌های دیگر جدیدتر به شمار می‌آید و همین موضوع باعث افزایش کیفیت و عملکرد این پروفیل در صنایع مختلف به خصوص در صنعت ساختمان سازی می‌شود و به دلیل محبوبیت بالایی که در ساخت در و پنجره دارد، قیمت پروفیل آلومینیوم به یکی از مهمترین معیارهای تصمیم گیری طراحان ساختمان تبدیل شده است.

 

روش اکستروژن رایج‌ترین روش برای فرایند تولید پروفیل آلومینیوم است.

 

فرایند تولید پروفیل آلومینیوم چگونه است؟

روش اکستروژن را می‌توان رایج‌ترین روش تولید پروفیل آلومینیوم دانست. در تولید این پروفیل از طریق روش اکستروژن، بیلت آلومینیوم با اعمال فشار از قالب می‌گذرد و شکل مورد نظر را به خود می‌گیرد. اکستروژن به دلیل اعمال فشار خارجی به فلز و تغییر ساختار بیلت، بهترین روش برای تولید پروفیل آلومینیوم است. البته اکستروژن خود به ۲ صورت گرم و سرد انجام می‌شود که در اکستروژن گرم، برای تسهیل در فرآیند، بیلت قبل از ورود به قالب گرم می‌شود.

 

تولید پروفیل آلومینیوم از طریق روش اکستروژن مستقیم

برای تولید میلگرد آلومینیومی، لوله و بسیاری از مقاطع پر و تو طولی خالی آلومینیومی از روش اکستروژن مستقیم استفاده می‌شود. در این روش که مرسوم‌ترین فرایند در بین روش‌های اکستروژن است، بیلت با مقطع دایره‌ای با اعمال فشار به آرامی داخل قالب هدایت می‌شود. بعد از اتمام فرایند اکستروژن، انجام عملیات سطحی به منظور افزایش مقاومت پروفیل آلومینیوم در برابر خوردگی ضروری است.
شاید مهمترین مرحله فرایند تولید پروفیل آلومینیوم را بتوان طراحی وساخت قالب اکستروژن دانست. طراحی مناسب قالب در بهره‌وری و اقتصادی بودن بسیار تاثیرگذار است و البته رابطه مستقیم با کیفیت محصول نهایی دارد. تکنولوژی‌های جدید در طراحی و ساخت قالب اکستروژن تا حدودی این مشکلات را بر طرف کرده و کیفیت‌ قالب‌های خروجی تا حد بسیار زیادی افزایش یافته است. جنس این قالب‌ها عموما فولادهای آبدیده است.
به طور خلاصه طراحی قالب با طراحی به کمک نرم افزار شروع می‌شود، با برش و تراشکاری فولاد ادامه پیدا می‌کند، انواع ماشین کاری توسط دستگاه‌های CNC بر روی آن انجام شده و در نهایت سخت کاری با استفاده از فرایند پیرسازی، وایرکات، اسپارک، تنش گیری، سنگ کاری و فیلر کاری محصول نهایی آماده می‌شود.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.