آهن آنلاین
فرایند تولید نبشی

فرایند تولید نبشی

شنبه 26 امرداد 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

فرایند تولید نبشی با توجه به کاربری که در سازه دارد متفاوت خواهد بود. کاربرد در بخش‌های مختلف نیاز به خصوصیات مکانیکی متفاوتی دارد که بخشی از آن با تغییر در آلیاژ سازنده محصول ایجاد می‌شود و بخش دیگر با تغییر در روش تولید حاصل خواهد شد. نبشی نیز از این قانون تبعیت می‌کند و با توجه به فرایند تولید خصوصیت و کاربرد و قیمت نبشی متفاوت خواهد داشت.  

فرایند تولید نبشی چگونه است؟

اگر بخواهیم نبشی‌ها را از نظر روش تولید دسته‌بندی کنیم، در ۲ دسته نبشی پرسی و فابریک قرار خواهند گرفت که در مراحل تولید بسیار متفاوت خواهند بود. برای انتخاب محصول مناسب سازه خود لازم است روش‌های تولید این پروفیل را بشناسید تا با شناخت خصوصیات محصول حاصل از هر کدام، نبشی مناسب سازه خود را انتخاب کنید. در ادامه فرایند تولید هر ۲ نوع نبشی را شرح خواهیم داد.

روش تولید نبشی فابریک

فرایند تولید نبشی فابریک  با حرارت دادن شمش فلز مورد نظر در کوره شروع می‌شود. بعد از رسیدن به درجه حرارت مناسب، شمش از چندین مرحله نورد عبور خواهد کرد تا به تدریج از ضخامت آن کاسته و به طول آن اضافه شود. در مرحله آخر نورد نیز قطعه به طور کامل به شکل نبشی در خواهد آمد. محصول خارج شده از این مراحل بعد از برش توسط دستگاه، آماده ارائه به بازار هستند. در این فرایند، عواملی از جمله قدرت و سرعت موتور‌ها و همچنین تعداد مراحل تولید در کیفیت نبشی خروجی تاثیر گذار است.

 

نمایی از دستگاه رول فرمینگ که در فرایند تولید نبشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

روش تولید نبشی پرسی

برای تولید این پروفیل ورق فولادی با ضخامت مناسب برش داده می‌شود.قطعات برش خورده وارد دستگاه رول فرمینگ شده و بعد از پرس تبدیل به نبشی با اندازه مورد نظر خواهند شد. دستگاه رول فرمینگ قابلیت تولید با قالب‌های متفاوت را دارد و به دلیل سرعت بالا در تولید، برای سفارشات با حجم بالا بسیار مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله انواع روش تولید نبشی، به روش پرسی و فابریک به طور کامل شرح داده شده است. این روش‌ها و دقت بکار رفته در آن‌ها بر نرخ نهایی محصول تولید اثر مستقیم می‌گذارند.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.