آهن آنلاین
فرایند تولید توری

فرایند تولید توری

دوشنبه 18 مهر 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

فرایند تولید توری به دو روش اتوماتیک و دستی انجام می‌شود. طبق بررسی‌های صورت گرفته از پرکاربردترین توری‌های استفاده شده جهت حفظ امنیت توری است.

ویژگی‌های تولیدی از جمله ابعاد، چشمه و کیفیت مواد اولیه در تعیین قیمت توری نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

نوعی از توری‌ها که به توری‌های حصاری معرف هستند معمولا در حصارکشی زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا  جنبه ایمنی دارند از این رو به آن‌ها فنس باغی نیز می‌گویند.

فرایند تولید توری چگونه است؟

تولید توری معمولا به دو صورت اتوماتیک و دستی صورت می‌گیرد، در ادامه قصد داریم هر یک از این روش‌ها را به طور مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

فرایند تولید توری  به روش اتوماتیک

در تولید به روش اتوماتیک، مفتول گالوانیزه و سیاه باید تهیه شود، مفتول‌ها در ضخامت‌های متعددی موجود هستند و مفتول باید با توجه به سفارش مشتری و استحکام مورد نیاز تهیه شود.

 به دلیل اینکه بسته‌بندی مفتول‌ها به صورت قرقره‌ای است، انحناهایی دارند که به کمک دستگاه‌های موجود صاف می‌شوند و اگر نیاز باشد مفتول‌ها را روکش‌دهی می‌کنند. با اعمال روکش‌دهی دیگر نیازی به رنگ آمیزی احساس نمی‌شود.

 

فرایند تولید توری به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام می‌شود

 

 حال مفتول‌ها برای حصارکشی آماده شده‌اند. مفتول‌ها در جایگاه ویژه‌‌ای در دستگاه اتوماتیک قرار گرفته‌اند. مفتول‌ها برش داده شده و به یکدیگر پیچ داده می‌شوند. این فرایند به کمک دستگاه اتوماتیک انجام می‌شود به همین دلیل قابل تنظیم است. قاب‌های لوزی در توری‌ها همان چشمه توری است که در مرحله تولید محل پیچ خوردن مفتول‌ها به یکدیگر  چشمه توری را مشخص می‌کند. به منظور جلوگیری از باز شدن مفتول‌ها از یکدیگر آن‌ها را به کمک سیم پیچ اتوماتیک محکم می‌کنند. توری بافته شده برش خورده  به قسمت بالا جابجا می‌شود و رشته‌های جدید مفتول‌ها در این دستگاه‌های ویژه قرار می‌گیرند و ردیف جدیدی از توری بافته می‌شود. این عملیات ادامه پیدا می‌کند و در انتها تمام مفتول موجود که در دستگاه قرار گرفته است به توری تبدیل می‌شوند. بعد از اتمام بافت حصار، توری‌های تولید شده به بخش بسته‌بندی ارسال می‌شوند. متراژ مورد نظر برای بسته‌بندی‌ها در تولید‌های مختلف متفاوت است و معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ متری متغیر هستند.

فرآیند تولید توری در انواع مختلف توری، متفاوت است. در صفحات موجود در لیست زیر می‌توانید نرخ انواع توری را ملاحظه بفرمایید:

فرایند تولید توری به روش دستی

توری به روش دستی نیز تولید می‌‌شود. در این شیوه تولید، دستگاه اتوماتیکی وجود ندارد، بلکه ۱ تا ۲ نفر فرایند تولید توری را انجام می‌دهند.

در این شیوه تولید از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کنند تا مفتول‌ها را روی قالب چشمه (تعیین چشمه با قالب‌های چشمه صورت می‌گیرد درصورت تعویض قالب چشمه می‌توان سایز چشمه مورد نظر  را تغییر داد) بپیچانند. شخصی که مسئول بافتن توری است موتور الکتریکی را روشن می‌کند و مفتول‌ها را به دور قالب می‌پیچد و عملیات بافتن آغاز می‌شود. 

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.