آهن آنلاین
فرایند تولید ورق استیل

فرایند تولید ورق استیل

چهارشنبه 23 امرداد 1398
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

فرایند تولید ورق‌ استیل که نوعی ورق فولادی ضد زنگ است معمولا با ذوب ضایعات استیل در کوره‌های قوس الکتریکی صورت می‌گیرد. این ورق‌ها بسیار مقاوم بوده و از زیبایی خاصی نیز برخوردار هستند.

بخش عظیمی از این ورق‌ها وارداتی هستند به همین دلیل قیمت ورق استیل همواره با تغییراتی مواجه است.

فرایند تولید ورق استیل چگونه است؟

برای تولید ورق‌های استیل به عناصر آلیاژی نیاز است به همین منظور ابتدا ضایعات استیل را در یک کوره قوس الکتریکی ذوب می‌کنند. سپس باید ترکیب شمش حاصل از ذوب با ترکیب شیمیایی مورد نظر برای ورق یکسان شود که به این منظور سایر عناصر آلیاژی در پاتیل مذاب افزوده می‌شود.  خروجی این مرحله ورق‌هایی با عرض و طول مشخص است که آماده مرحله بعد یعنی نورد گرم می‌شود.

برای کاهش اولیه ضخامت ورق‌ها، ۷ مرحله نورد صورت می‌گیرد. بعد از اتمام نورد گرم، دمای ورق‌ها کم می‌شود و چون ورق‌ها سطح اکسیدی دارند، نیاز به شستشویی شیمیایی دارند. این کویل‌ها کاربرد صنعتی فراوانی دارند. به منظور بهبود خواص مکانیکی استیل مورد نظر آن‌ها را در کوره آنیل حرارت داده و سطح آن‌ها را اکسیدزدایی می‌کنند. در مرحله نورد سرد مجدداً کاهش ضخامت ورق صورت می‌پذیرد. با انجام نورد سرد ورق‌ها قابل استفاده در محیط‌هایی که زیبایی از اهمیت خاصی برخوردار است می‌شوند، برای مثال در تولید لوازم منزل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

در فرایند تولید ورق اسیتل از ذوب ضایعات استیل در کوره‌ها استفاده می‌کنند.

 

در ادامه فرایند تولید ورق استیل به منظور بهبود خواص مکانیکی، فرایند آنیل نهایی اعمال می‌شود. طی فرایند آنیل نیز، اکسیدهایی بر روی ورق ایجاد می‌شود که نیاز به شستشو دارند، بدین جهت عملیات شستشوی شیمیایی بر روی آن‌ها انجام می‌شود. عملیات آنیل دیگری که صورت می‌گیرد که به آن آنیل روشن می‌گویند که باعث بهبود شکل پذیری می‌شود و در طی فرایند هیچ گونه اکسیدی تولید نمی‌شود، بنابراین نیازی به شستشوی شیمیایی نیز نداریم. در انتهای این نوع آنیل سطح ورق تولیدی کاملا براق است. از سویی برای صاف کردن کامل سطح ورق تولید شده از عملیات پاس سطحی استفاده می‌کنند. ورق‌های تولید شده را می‌توان در طول و عرض دلخواه برش داد و اگر روزی دیگر نیاز به استفاده از وسایلی که با ورق استیل تولید شده‌اند نداشته باشیم جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا به طور کامل قابلیت بازیافت دارند.

در مطلب ارائه شده سعی شده تا فرایند تولید ورق استیل را به طور مختصر توضیح دهیم، اگر در این زمینه فعالیت می‌کنید یا اطلاعاتی دارید از طریق کامنت با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.