آهن آنلاین

کاربرد لوله گالوانیزه

کاربرد لوله گالوانیزه

کاربرد لوله گالوانیزه که لوله سفید نیز نام دارد بسیار گسترده است و در انتقال گاز و آب بیشترین استفاده را از آنها شاهد هستیم. این لوله‌ها حدود ۵۰ سال است که صنایع و بخش‌های مختلف کشورمان به کار می‌روند و استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است.

 قیمت لوله گالوانیزه نسبت به مزایایی که به همراه دارد بسیار اقتصادی به نظر می‌رسد ، همچنین قابلیت بازیافت و مقاومت بالا  توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده‌است و جایگاه مناسبی در صنایع مختلف برای خود کسب کرده‌است.

 

نیاز به دوام بالا در کانال‌های انتقال مایعات کاربرد لوله گالوانیزه را بسیار ارزشمند می‌کند.

 

کاربرد لوله گالوانیزه در صنایع مختلف

کاربرد لوله‌های گالوانیزه را تنها نمی‌تواند به انتقال مایعات محدود کرد. بخش عمده‌از خطوط انتقال گاز بوسیله لوله‌های گالوانیزه ساخته می‌شود. در سیستم‌های آبیاری نیز لوله‌های گالوانیزه کاربرد بسیار زیادی دارند و برای لوله‌های انتقال در این سیستم‌ها از جمله سیستم‌‎های آبیاری چرخشی و خطی از محصولات گالوانیزه استفاده می‌شود.

با گسترش روز افزون شهرها، سیستم‌های انتقال آب و همچنین کانال‌های فاضلاب نیز گسترش فراوانی پیدا کردند. قابلیت اطمینان بالا برای سیستم‌های انتقال و همچنین هزینه نگهداری پایین فاکتورهای بسیار مهمی در پیاده سازی این پروژه‌های عظیم هستند؛ به همین دلیل کابرد لوله‌ گالوانیزه در این موارد بسیار با اهمیت می‌شود. لوله‌های گالوانیزه در ساخت تصفیه خانه‌ها و سیستم‌های تهویه نیز کاربرد فراوانی دارند.

در بسیاری از موارد نیز از این لوله‌ها به منظور انتقال مواد استفاده نمی‌شود و مصالح قابل اطمینانی برای ساخت و ساز خواهند بود. در برخی از موارد در ساخت دکل‌های مخابراتی و حتی ساخت گلخانه‌ها از این لوله استفاده می‌شود که در ادامه درباره این موضوع بیشتر توضیح خواهیم داد.

ضد زنگ بودن و مقوامت بالای لوله‌های گالوانیزه این لوله را به مصالح مناسبی برای ساخت گلخانه‌ها تبدیل کرده‌است. دلیل دیگر محبوبیت این لوله‌ها در گلخانه‌ها، سادگی در نصب و باز و بسته کردن این لوله‌ها است. برای این موضوع بیشتر از لوله‌های سایز ۱،۱/۲،۲/۳  استفاده می‌شود تا به دلیل وزن سبک‌تری که دارند، حمل راحت‌تری داشته باشند.

دسته بندی ها:
لیست قیمت مرتبط:

دیدگاه شما

مطالب اخیر