آهن آنلاین
تحلیل هفتگی بازار فولاد - از ۸ تا ۱۳ تیر

تحلیل هفتگی بازار فولاد - از ۸ تا ۱۳ تیر

یک‌شنبه 16 تیر 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اینبار قیمت‌ها تقاضا را پایین آورده است نه تقاضا قیمت را.

از دید بنیادی می‌توان علت این امر را در بازارهای موازی جستجو کرد. مهم‌ترین بازارهای موازی شامل بازار مسکن، خودرو و دلار می‌شود.
در شرایط کنونی بازار عرضه به صورت عمدی محدود شده است و تقاضا هم به پایین‌ترین حد خود در چندماه اخیر رسیده است. طبیعتا در چنین شرایطی که عرضه و تقاضا هر دو پایین است قیمت‌ها باید ثابت باقی بماند اما می‌بینیم که قیمت‌ها روند نزولی خود را طی کرده‌اند و به دنبال آن تقاضا هم کاهش پیدا کرده است.
اما چه چیزی باعث این روند بوده است؟
یک آمار جالب نشان می‌دهد، در سال جاری از بین انواع تسهیلاتی که بانک مسکن ارائه می‌دهد، تسهیلات مربوط به بخش احداث و ساخت و ساز مسکن کم‌ترین مقدار و تسهیلات مربوط به کشاورزی بیش‌ترین مقدار را داشته است.
در نتیجه این کاهش ساخت و ساز، تعداد معاملات هم کاهش یافته است. امار دیگری نشان می‌دهد تعداد معاملات مسکن در سال جدید ۳۶ درصد افت داشته است، این آمارها به معنای رکود در بازار مسکن است.

پس به طور خلاصه می‌توان گفت، اثر این رکود به بازار آهن آلات رسیده است. از یک طرف روند نزولی سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز قیمت مسکن را در سراشیبی قرار داده است و از طرف دیگر تقاضا را در بازار آهن کاهش داده است.

 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.