آهن آنلاین
راهنمای خرید ناودانی

راهنمای خرید ناودانی

چهارشنبه 29 تیر 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه

راهنمای خرید ناودانی مانند بسیاری دیگر از کالاها یکی از الزامات قبل از خرید به حساب می‌آید. با توجه به گسترش روز افزون تنوع در خصوصیات پروفیل‌ها، شناخت کاربرد و ویژگی‌های هرکدام یک امر ضروری قبل از تصمیم برای خرید به حساب می‌آید. ناودانی نیز از این قائده مستثنی نیست و به دلیل گستردگی بسیاری که در اندازه و آلیاژ سازنده دارد تصمیم گیری در مورد خرید آن نیاز به اطلاعات کامل دارد. راهنمای خرید ناودانی و هر آنچه باید در هنگام خرید این کالا در نظر داشته باشید در ادامه به طور کامل شرح داده خواهد شد.

نکاتی که قبل از خرید ناودانی باید بدانید

نیاز به داشتن اطلاعات کامل در هنگام خرید پروفیل‌ها باعث شد تا کارشناسان آهن آنلاین تصمیم بگیرند راهنمای کامل خرید انواع ناودانی را در اختیار شما قرار دهند. در ادامه نکات مهم در خرید ناودانی که باید قبل از تهیه آن در نظر بگیرید را برای شما شرح خواهید داد.

اصطلاحات رایج در مورد ناودانی

قبل از هر چیز باید اصطلاحات رایج در زمینه این محصول را بدانید. مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • نرمال: این نوع ناودانی طولی بین ۶ تا ۱۲ متر دارد که و به همین دلیل به آن ناودانی نرمال گفته می‌شود.
  • کوتاه و بلند: ناودانی کوتاه دسته‌ای دیگر از این محصول به حساب می‌آید که طول برابر۶ متر دارد و در مقابل ناودانی‌های بلند ۱۲ متر طول دارند.
  • گلمیخ: ناودانی‌های برش خورده به اصطلاح گلمیخ نامیده می‌شوند.
  • سنگین: به ناودانی‌های هم وزن اروپا و وارداتی (اروپایی) سنگین گویند.
  • گوشت: دربازار به ضخامت ناودانی گوشت گفته می شود.
  • جدول اشتال: جدولی است که در آن استاندارد ابعادی و ضخامت و وزن مقاطع فولادی تعریف شده است.
  • بنگاه داری: به هزینه‌ای که هر بنگاه جهت بارگیری، انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده هنگام بارگیری دریافت می‌کند بنگاه داری گفته می‌شود. که برای کالای ناودانی به ازای هرکیلو ۵۰ تومان است.

 

برندهای مختلفی ناودانی را تولید می‌کنند.

 

معروف‌ترین برندهای تولیدکننده ناودانی

برند یک محصول با نام کارخانه آن مشخص می‌شود که البته مجموعه آهن آنلاین تمام کارخانه‌های تولید کننده ناودانی را پوشش می‌دهد و بنابر درخواست مشتریان محترم با تمامی کارخانه‌های تولید کننده ناودانی در سراسر ایران همکاری داشته و طبق نیاز مشتری آماده ارائه خدمات است که معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

فولاد البرز غرب، شکفته، ناب تبریز، فولاد کوهپایه، فولاد البرز ایرانیان، فولاد تهران.

اطلاع از قیمت روز ناودانی

قیمت این محصول به صورت روزانه تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله قیمت مواد اولیه و شمش، نوسانات قیمت دلار و به طور کلی سطح عرضه و تقاضای فصلی قرار می‌گیرد.

 بنابراین به منظور دسترسی آسان مشتریان لیست این محصولات به صورت روزانه در سایت آهن آنلاین بروزرسانی می‌شود و شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از قیمت ناودانی به صفحه این محصول مراجعه فرمایید.

راهنمای خرید ناودانی از آهن آنلاین

بعد از انتخاب محصول مناسب با توجه به نکات ذکر شده، می‌توانید با کارشناسان آهن آنلاین تماس گرفته و از مشاوره با آنها استفاده کنید. البته امکان خرید انواع ناودانی از شرکت آهن آنلاین وجود دارد که مراحل و نکاتی که باید در نظر داشته باشید را در ادامه خواهیم گفت.  

مراحل و نحوه خرید

جهت خرید، لیست اقلام مورد نظر خود را به کارشناسان ما بسپارید و پس از دریافت پیش فاکتور در صورت تمایل به ادامه خرید، پیش فاکتور دریافت شده را تایید کرده و برای کارشناس مربوطه ارسال کنید.

 پس از واریز وجه در اسرع وقت کالای شما ارسال خواهد شد و در هر مرحله، وضعیت سفارش خود را در قسمت پیگیری سفارش سایت مشاهده خواهید کرد و در صورت نیاز به تغییر، امکان اصلاح، افزایش و کاهش محصول به فاکتور وجود دارد.

ویژگی‌های ظاهری ناودانی پس از تحویل

محصولات ارسال شده به مشتری باید از نظر ظاهری صاف و بدون هیچ گونه موجی بوده و همچنین فاقد هرگونه پوسته است. در صورت وجود هرگونه مشکل در بار ارسال شده کافی است به کارشناس مربوطه اطلاع دهید تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

 

ناودانی از نظر ظاهری صاف و بدون هیچ موجی است.

 

خدمات تکمیلی ارائه شده توسط اهن آنلاین

همچنین علاوه بر محصولات موجود بر روی سایت که از نوع ناودانی‌های بال موازی هستند، محصولاتی از قبیل ناودانی پرسی، بال شیبدار و گالوانیزه نیز از طریق آهن آنلاین قابل تهیه است.

سوالات متداول

تا این قسمت به بررسی راهنمای خرید ناودانی پرداخته‌ایم، حال قصد داریم سوالات متداول مطرح شده از سوی شما را مورد بررسی قرار دهیم:

۱- ناودانی سبک و هم‌وزن اروپایی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ناودانی‌های سبک، وزنی پایینتر از حد استاندارد دارند و بیشتر برای مصارف ساختمانی به کار می‌روند.

 اما ناودانی‌های هم‌وزن اروپایی وزنی مشابه با ناودانی‌های اروپایی (وزن استاندارد) دارند منتهی ابعاد آن‌ها نسبت به استاندارد دارای تلورانس است. این نوع هم مصارف صنعتی و هم مصارف ساختمانی دارند و بیش‌تر درجاهایی استفاده می‌شود که قرار است وزن بالایی تحمل کند اما حساسیتی نسبت به ابعاد وجود ندارد.

ناودانی‌های اروپایی استانداردترین ناودانی‌های موجود در بازار ایران هستند (هم از لحاظ وزن هم از لحاظ ابعاد) تمامی مشخصات آنها مطابق با جدول اشتال است. و در صنعت و هرجا که حساسیت بابت ابعاد وجود دارد به کار می‌روند.

۲- حداقل ظرفیت برای سفارش از کارخانه چه میزان است؟

حداقل ظرفیت برای سفارش از کارخانه‌ها یک بندل است. در این حالت باید توجه داشت که مشتری باید برای کالاهای  ۶ متری هزینه یک ماشین تک و برای کالاهای ۱۲ متری هزینه یک تریلی را جهت حمل بپردازد و کم بودن وزن تفاوتی در میزان کرایه ندارد.

۳-در صورت سفارش از کارخانه کالا  تحویل مشتری می شود؟

زمان تحویل کالا از کارخانه بین ۲ تا ۷ روز کاری است، لیکن باتوجه به عواملی نظیر صف بارگیری،محل تخلیه، موجود بودن ماشین،شرایط جوی و شرایط راه‌های مواصلاتی این زمان متغیر است.

۴-آیا ناودانی به صورت فابریک گالوانیزه موجود است؟

خیر،کالای ناودانی گالوانیزه بنابر سفارش مشتری گالوانیزه می‌شود و به هیچ عنوان کالای ناودانی به صورت فابریک گالوانیزه تولید نمی‌گردد.

۵-آیا کارخانه های ناودانی چند سایز مختلف از ناودانی را بارگیری می کنند؟

بله، در صورت موجود بودن بارگیری صورت می‌گیرد.

۶-سایزهای ناودانی موجود در بازار کدامند؟

در بازار ایران ناودانی از سایز ۴ تا سایز ۲۴ به صورت داخلی و وارداتی موجود است اما در نظر داشته باشید سایزهای بالاتر از ۲۴ قطعا وارداتی هستند.

۷-آلیاژهای ناودانی موجود در بازار کدامند؟

St37

۸- تفاوت ناودانی فابریک و پرسی چیست؟

ناودانی فابریک توسط نورد گرم به صورت ناودانی از خط تولید خارج می‌شود اما ناودانی پرسی به وسیله خم کاری ورق و به صورت سفارشی تولید می‌شود.

۹- نام گذاری ناودانی چگونه است؟

ناودانی با نام UNP شناخته می‌شود که عدد روبرو آن نشان دهنده سایز ناودانی است. عدد نوشته شده بیانگر فاصله بین دو بال ناودانی است که برحسب میلی‌متر نوشته می‌شود اما بر حسب سانتی‌متر خوانده می‌شود. به عنوان مثال UNP100 یعنی ناودانی با سایز ۱۰ مد نظر است. 

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه ها

user
عبدلهادی
03 بهمن 1400
پاسخ دهید
برای صادرات پاکستان نرمال ناودانی و نبشی میخاستم