آهن آنلاین
تحلیل هفتگی بازار فولاد - از ۴ تا ۹ خرداد

تحلیل هفتگی بازار فولاد - از ۴ تا ۹ خرداد

دوشنبه 13 خرداد 1398
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تحلیل این هفته بازار آهن آلات به بررسی بازار در هفته قبل، پیش بینی هفته جاری و تحلیل محصولات فولادی پرداختیم.
در گزارش هفتگی بازار آهن محصولات میلگرد، تیرآهن، قوطی و پروفیل، ورق استیل و ورق سیاه روند نزولی داشتند.
شمش و ضایعات برخلاف انتظار رفتار یکسانی نداشتند. قیمت ضایعات روند کاهشی داشت اما شمش بعد از مقاومت در برابر کاهش، که بعلت افزایش جهانی قیمت شمش بود، تسلیم شد و کمی پایین آمد.
قیمت نبشی و ناودانی و لوله‌های تست آب در هفته قبل تقریبا در ثبات بود و قیمت سایر لوله‌ها ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان افت کرده بود. اما لوازم داربست به طرز عجیبی افزایش قیمت ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومانی داشت.
ورق نیز سردرگم از تقاضای ضعیف داخلی و افزایش قیمت ورق حوزه CIS، ترکیه و اروپا در رکود به سر می‌برد و اما انتظار بازار در هفته جاری و پس از تعطیلات به چه صورت خواهد بود؟
از آنجایی که هنوز هم محرک اصلی تقاضای آهن، ارزش دلار آمریکا است، چشم انداز این بازارها در هفته‌های آتی به طور مستقیمی وابسته به تغییرات قیمت دلار است.

پیش بینی می شود با توجه به برنامه مشخص بانک مرکزی مبنی بر تزریق ارز و کنترل بازار حداقل تا پایان خردادماه، قیمت دلار روند نزولی داشته باشد.

از سوی دیگر سفر نخست وزیر ژاپن به ایران برای میانجی گری بین ایران و آمریکا اخباری در جهت کاهش تنش‌هاست که می‌تواند در نزولی بودن دلار تاثیر مثبت داشته باشد.

و عامل سوم نزولی بودن قیمت دلار بعلت کاهش جهانی ارزش دلار در برابر طلا با رکود اقتصادی آمریکا و جنگ تجاری جدید بین آمریکا و مکزیک است.

در این فیلم تحلیل محصولات فولادی صورت گرفته سپس به پیش بینی بازار فولاد در هفته آتی پرداخته شده است.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.