آهن آنلاین
راهنمای خرید پروفیل

راهنمای خرید پروفیل

سه‌شنبه 04 امرداد 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه

راهنمای خرید پروفیل برای افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌کنند می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد؛ زیرا پروفیل نقش بسزایی در صنایع ساختمانی و صنعتی دارد و شرکت آهن آنلاین با استفاده از کارشناسان حرفه‌ای و مجرب به صورت تخصصی در این ضمینه فعالیت دارد  و قیمت پروفیل را در سایز، ضخامت و طول‌های متنوع ارائه و عرضه می‌کند، در این مطلب به طور خلاصه راهنمایی برای خریداران محترم گردآوری گردیده است.

این روزها شاهد محبوبیت چشمگیر فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به بازار سنتی در جهان و حتی در ایران هستیم که بازار آهن آلات هم از این قاعده مستثنی نیست.

مجموعه بزرگ آهن آنلاین با بیش از ۱۰ سال سابقه در صف اولین و پربازدید ترین فروشگاه‌های اینترنتی آهن در کشور است. راهنمای خرید پروفیل به منظور راهنمایی شما عزیزان درامر خرید ارائه گردیده است. 

نکاتی که قبل از خرید پروفیل باید بدانید

به طور کلی معنای لغوی پروفیل یعنی مقاطعی با سطح مقطع ثابت در یک طول معین، بنابراین تقریبا بیش‌تر مقاطع بجز ورق نوعی پروفیل هستند. اما در میان انواع متنوع پروفیل‌ها در بازار آهن آلات، منظور از پروفیل، مقطع توخالی باز یا بسته‌ است و اصطلاحا به پروفیل بسته با مقطع مربعی و مستطیلی قوطی نیز می‌گویند.

شاید از مهم‌ترین اطلاعاتی که به منظور خرید پروفیل لازم است می‌توان به بررسی اینکه پروفیل چیست و انواع آن که در بازار موجودند و برندهایی که این محصول فولادی را تولید می‌کنند اشاره کرد. در ادامه قصد داریم به طور مختصر به بررسی هر یک از این مفاهیم بپردازیم.

بررسی انواع پروفیل

پروفیل‌ها انواع مختلفی دارند اما به طور کلی و از نظر کارایی به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  • ساختمانی
  • صنعتی
  • گالوانیزه
  • مبلی
  • پروفیل‌های باز (مانند زد ، آبرو و پروفیل فرانسوی)

 

پروفیل ها در دو نوع ساختمانی و صنعتی بیش ترین استفاده را دارند.

 

بررسی برندهای تولیدکننده انواع پروفیل

بیشتر کارخانه‌های تولید کننده این محصول فولادی در تهران و اصفهان وجود دارند. که به تفکیک هر یک از آن‌ها را نام برده و سپس به دیگر کارخانه‌های خارج از این محدوده نیز با عنوان دیگر کارخانه‌ها اشاره خواهیم نمود.

کارخانه‌های تولید کننده پروفیل در تهران به شرح زیر است:

  • جهان پروفیل
  • تهران شرق
  • صابری(خاورسوله)
  • کیان پرشیا
  • یاران
  • کیهان
  • ساوه

کارخانه‌های تولید کننده پروفیل در اصفهان به شرح زیر است:

  • پروفیل آسیا
  • نیکان پروفیل
  • بهفلز
  • علویجه

و دیگر کارخانه‌ها عبارتند از:

  • کارخانه پروفیل میلاد یزد
  • کارخانه مهر سهند تبریز

برخی نکات دیگر

  • داشتن اطلاعات از ویژگی‌های محصول پیش از خرید
  • قبل از خرید پروفیل  باید به کاربرد آن و اینکه از آن محصول در چه فضایی استفاده خواهد شد، دقت کنید.
  • ابعاد ، ضخامت و وزن پروفیل جزء اصلی‌ترین مشخصات فیزیکی برای انتخاب مناسب پروفیل مورد نیاز شما است.

راهنمای خرید پروفیل از آهن آنلاین

هر مجموعه‌ای به منظور فروش محصولات خود، اطلاعاتی از محصول مورد نظر را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، این اطلاعات در رابطه با هر محصول با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای آن می‌تواند متفاوت باشد، مجموعه آهن آنلاین نیز از این امر مستثنی نیست. در ادامه به برخی از نکات مهم در زمینه خرید پروفیل از آهن آنلاین خواهیم پرداخت.

با توجه به استراتژیک بودن کالاهای فولادی، قیمت این محصول نیز به صورت روزانه تغییر می‌کند. از سوی دیگر باتوجه به پروسه تولید پروفیل از ورق، قیمت پروفیل ارتباط نزدیکی به قیمت ورق دارد. بنابراین هرگونه تغییر قیمت در ورق، موجب نوسان قیمت پروفیل خواهد شد، به همین دلیل نمودار قیمت پروفیل یکی از مواری است که فعالان این حوزه همواره مورد نظر قرار می‌دهند.

در جهت دسترسی آسان مشتریان به قیمت روز پروفیل، هم اکنون می‌توانید به صورت لحظه‌ای به لیست قیمت‌های پروفیل در سایت و کانال تلگرام آهن آنلاین مراجعه کنید، یا با تماس تلفنی با کارشناسان مربوطه از قیمت‌های روز بازار آهن آلات با خبر شوید.

 

خرید پروفیل از آهن آنلاین یکی از روش های تهیه راحت این محصول است.

 

مشاوره گرفتن و دریافت پیش فاکتور از آهن آنلاین

به منظور مشاوره گرفتن از کارشناسان ما و ثبت سفارش می‌توانید با بخش مربوطه تماس حاصل فرمایید. هدف این مشاوره کمک به شما خریداران در جهت انتخاب پروفیل متناسب با نیاز شما می‌باشد. از طرفی شما می‌توانید سفارش‌های خود را از طریق سایت ثبت نمایید و از طریق کدپیگیری ارائه شده درخواست خود را پیگیری نمایید، البته این فرایند از طریق اس ام اس نیز اطلاع رسانی می‌شود. بعد از قطعی شدن خرید محصول از جانب شما، کارشناسان مجموعه پیش فاکتوری را برای شما صادر می‌کنند که اطلاعاتی مانند قیمت پروفیل، مشخصات محصول، زمان بارگیری و شرایط پرداخت را شامل می‌شود. 

نحوه بسته‌بندی پروفیل و ارسال بار

بسته‌بندی پروفیل‌ها به صورت بندیل است، وزن بندیل‌ها با توجه به سایز و ابعاد پروفیل مورد نظر متغییر بوده و معمولاً بین ۱ تا ۲ تن است. آهن آنلاین این امکان را فراهم آورده تا بار خریداری شما را به تمام نقاط ایران ارسال نماید.

سوالات متداول

راهنمای خرید پروفیل تا این قسمت از مقاله ارائه شده است. حال قصد داریم سوالات متداول ارائه شده در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم.

۱- آیا امکان خرید بارهای خرد و شاخه‌ای پروفیل از آهن آنلاین وجود دارد؟

به طور کلی آهن آنلاین فقط سفارشات بالای ۱ تن را ثبت می‌کند اما پیش از خرید کردن حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را جهت خرید خود دریافت نمایید.

۲- آیا سفارش گذاری پروفیل در ابعاد و طول درخواستی در آهن آنلاین امکان پذیر است؟

بله، شرکت آهن آنلاین به دلیل همکاری کردن با اکثر کارخانجات تولیدکننده پروفیل، توانایی ثبت سفارش پروفیل با ابعاد و طول درخواستی را دارد.

۳- آیا برای ثبت سفارش و خرید از آهن آنلاین نیاز به مراجعه حضوری است؟

قطعا دیدار و حضور شما در مجموعه آهن آنلاین مایه مسرت و موجب افتخار ماست. اما الزامی بابت مراجعه حضوری شما سروران گرامی برای ثبت سفارش نیست و تمام مراحل سفارشات شما از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ما قابل پیگیری است.

۴- تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی در چیست؟

پروفیل‌های ساختمانی در صنعت ساختمان و پروفیل‌های صنعتی در سایر صنایع، به عنوان قطعات و متعلقات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تفاوت عمده پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی در ابعاد و نوع کاربری آن‌ها است به‌طوری‌که پروفیل‌های ساختمانی از ضخامت ۲ تا ۴ میلی‌متر و ضخامت‌های بالاتر از ۴ میلی‌متر در دسته‌بندی پروفیل‌های صنعتی قرار می‌گیرند.

۵- آیا دقت و تمیزی پروفیل‌ها یکسان است؟

خیر، پروفیل‌ها به طور کلی از سه روش زیر تولید می‌شوند:

  • نورد گرم
  • نورد سرد
  • نورد مرکب

 تولید به روش نورد سرد دقت بالاتری دارد بنابراین از آن در کارهای ظریف و دقیق استفاده می‌شود، اما پروفیل گرم نیازی به دقت بالا ندارد. از ترکیب پروفیل سرد و گرم پروفیل مرکب تولید می‌شود که کارایی بهتری نسبت به دو حالت قبل دارد.

در این مطلب به بررسی راهنمای خرید پروفیل پرداختیم سپس سوالات متداول ارائه شده در این زمینه را مطرح کردیم تا شما را در امر خرید تا حد امکان راهنمایی کنیم.

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

سوالات متداول

آیا امکان خرید بارهای خرد و شاخه‌ای پروفیل از آهن آنلاین وجود دارد؟

به طور کلی آهن آنلاین فقط سفارشات بالای ۱ تن را ثبت می‌کند اما پیش از خرید کردن حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را جهت خرید خود دریافت نمایید.

تفاوت پروفیل صنعتی و ساختمانی در چیست؟

پروفیل‌های ساختمانی در صنعت ساختمان و پروفیل‌های صنعتی در سایر صنایع، به عنوان قطعات و متعلقات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت عمده پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی در ابعاد و نوع کاربری آن‌ها است به‌طوری‌که پروفیل‌های ساختمانی از ضخامت ۲ تا ۴ میلی‌متر و ضخامت‌های بالاتر از ۴ میلی‌متر در دسته‌بندی پروفیل‌های صنعتی قرار می‌گیرند.

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه ها

user
شاه محمدی
11 خرداد 1398
پاسخ دهید
عالی بود واقعا
پاسخ
علی یکتا
علی یکتا
ممنون از لطف شما