آهن آنلاین

جدول وزن هاش

جدول وزن هاش

تیرآهن یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین پروفیل‌های ساختمانی به شمار می‌رود. به تیرآهن‌های بال پهن IPB یا H شکل گفته می‌شود که به ۳ نوع سبک و سنگین و فوق سنگین تقسیم می‌شوند که به اختصار به تیرآهن سبک HEA، به تیرآهن سنگین HEB و به تیرآهن فوق سنگین HEM گفته می‌شود و ارتفاع تیرآهن‌های بال پهن از سایز ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر می‌باشد. تیرآهن‌های بال پهن یا IPB وارداتی می‌باشد که از کشورهای ترکیه، اسپانیا، اوکراین و کره وارد می‌شود که در حال حاضر فولاد مبارکه اصفهان از سایز ۱۴۰- ۱۶۰ -۱۸۰ و ۲۰۰ بر اساس استاندارد DIN1025 تولید می‌نماید و در بازار ایران موجود است. قیمت هاش توسط متخصصین آهن آنلاین آپدیت شده و در لیست قیمت مربوطه قرار می‌گیرد. جدول وزن هاش در این صفحه قابل مشاهده است.

این نوع تیرآهن‌ها در گریدهایST37، ST44 و ST52 و در صنعت پل‌سازی، برج سازی، سد سازی و صنایع مشابهی که نیاز به مقاومت بالا داشته باشد، کاربرد دارد.

تیرآهن‌های بال پهن یا IPB برخلاف تیرآهن معمولی یا I شکل از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و بر اساس استانداردهای DIN 1025 – Euronorm 53-62 – EN 10034 – EN 10163-3, C – STN 42 5550ČSN 42 5550 – TDP: STN 42 ۰۱۳۵ تهیه و تولید می‌شود.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

“استفاده از جدول وزن هاش، برای خرید باکیفیت ترین هاش برندهای مختلف به خریداران این محصول کمک می کند. تیرآهن هاش یکی از تیرآهن های پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که وزن هر شاخه از آن به سایز، طول بال، ارتفاع تیر و ضخامت بال و جان بستگی دارد. در جدول وزن هاش می‌توان وزن هر شاخه از هاش را بر اساس سایز و دیگر مشخصات فنی آن مشاهده کرد.”

جداول وزن هاش

در زیر جدول وزن هاش های سبک و سنگین را بر اساس مشخصات فنی آن آورده ایم. برای دانستن وزن هر شاخه از هاش، می توانیم از جداول زیر کمک بگیریم.

جدول وزن هاش سبک (HEA)

وزن شاخه (KG)طول بال (A)ضخامت جان (D)ضخامت بال (B)ارتفاع تیر (H)سایز
۲۰۰۱۰۰۵۸۹۶۱۰۰
۲۴۰۱۲۰۵۸۱۱۴۱۲۰
۲۹۶۱۴۰۵٫۵۸٫۵۱۳۳۱۴۰
۳۶۴۱۶۰۶۹۱۵۲۱۶۰
۴۲۶۱۸۰۶۹٫۵۱۷۱۱۸۰
۵۱۰۲۰۰۶٫۵۱۰۱۹۰۲۰۰
۶۱۰۲۲۰۷۱۱۲۱۰۲۲۰
۷۲۰۲۴۰۷٫۵۱۲۲۳۰۲۴۰
۸۲۰۲۶۰۷٫۵۱۲٫۵۲۵۰۲۶۰
۹۲۰۲۸۰۸۱۳۲۷۰۲۸۰
۱۰۵۰۳۰۰۸٫۵۱۴۲۹۰۳۰۰
۱۱۷۰۳۰۰۹۱۵٫۵۳۱۰۳۲۰
۱۲۶۰۳۰۰۹٫۵۱۶٫۵۳۳۰۳۴۰
۱۳۵۰۳۰۰۱۰۱۷٫۵۳۵۰۳۶۰
۱۵۰۰۳۰۰۱۱۱۹۳۹۰۴۰۰
۱۶۸۰۳۰۰۱۱٫۵۲۱۴۴۰۴۵۰
۱۸۶۰۳۰۰۱۲۲۳۴۹۰۵۰۰
۱۹۹۲۳۰۰۱۲٫۵۲۴۵۴۰۵۵۰
۲۱۴۰۳۰۰۱۳۲۵۵۹۰۶۰۰

 

جدول وزن هاش سنگین (HEB)

وزن شاخه (KG)طول بال (A)ضخامت جان (D)ضخامت بال (B)ارتفاع تیر (H)سایز
۲۴۰۱۰۰۶۱۰۱۰۰۱۰۰
۳۲۰۱۲۰۶٫۵۱۱۱۲۰۱۲۰
۴۰۰۱۴۰۷۱۲۱۴۰۱۴۰
۵۰۰۱۶۰۸۱۳۱۶۰۱۶۰
۵۹۰۱۸۰۸٫۵۱۴۱۸۰۱۸۰
۷۳۰۲۰۰۹۱۵۲۰۰۲۰۰
۸۵۰۲۲۰۹٫۵۱۶۲۲۰۲۲۰
۹۹۸۲۴۰۱۰۱۷۲۴۰۲۴۰
۱۱۲۰۲۶۰۱۰۱۷٫۵۲۶۰۲۶۰
۱۲۴۰۲۸۰۱۰٫۵۱۸۲۸۰۲۸۰
۱۴۰۰۳۰۰۱۱۱۹۳۰۰۳۰۰
۱۵۳۰۳۰۰۱۱٫۵۲۰٫۵۳۲۰۳۲۰
۱۶۰۰۳۰۰۱۲۲۱٫۵۳۴۰۳۴۰
۱۷۰۰۳۰۰۱۲٫۵۲۲٫۵۳۶۰۳۶۰
۱۸۶۰۳۰۰۱۳٫۵۲۴۴۰۰۴۰۰
۲۰۵۰۳۰۰۱۴۲۶۴۵۰۴۵۰
۲۲۵۰۳۰۰۱۴٫۵۲۸۵۰۰۵۰۰
۲۴۰۰۳۰۰۱۵۲۹۵۵۰۵۵۰
۲۵۵۰۳۰۰۱۵٫۵۳۰۶۰۰۶۰۰

سخن پایانی

در این مطلب، جدول وزنی هاش سبک و سنگین را در سایزهای موجود در بازار بررسی کردیم. قیمت تیرآهن هاش براساس وزن هر شاخه محاسبه می شود پس با استفاده از جدول وزن هاش می توان برای خرید یک تیرآهن باکیفیت و مرغوب اقدام کرد.