آهن آنلاین
مزایای استفاده ورق رنگی در سقف خانه

مزایای استفاده ورق رنگی در سقف خانه

یک‌شنبه 02 دی 1397
زمان مطالعه: 6 دقیقه

ورقه رنگی نوعی از ورق گالوانیزه است که به روش های خاصی در صنعت رنگ آمیزی می‌شوند. یکی از کاربرد های گسترده ورق رنگی در سقف سازی برای ساختمان‌های بزرگ صنعتی و تجاری است که با توجه به قیمت ورق رنگی و ویژگی‌های آن گزینه مناسبی برای این کار به نظر می‌آید. اما با توجه به اینکه در دهه های اخیر صنعت سقف سازی دچار تحولاتی از لحاظ اهمیت زیبایی شناسی شده است، ورق گالوانیزه رنگی به یکی از محبوب ترین متریال ها برای ایجاد سقف های رنگی برای خانه ها شد. ورق رنگی علاوه بر رنگ های متنوعی که دارد و ظاهر متفاوتی که به سقف خانه ها می‌دهد، جایگزین مناسبی برای صفحات آهنی گالوانیزه معمولی است.

در اوایل قرن ۱۹ از کاشی، تخته سنگ و چوب به عنوان مصالح برای سقف استفاده می‌شد. در قرن گذشته نیز آسفالت، آزبست و سیمان و فیبر جایگزین مواد سنتی شد. اما اکنون به لطف تکنولوژی‌های جدیدتر ورق های گالوانیزه رنگی از انواع فلزات مانند آلومینیوم، مس، روی و قلع ساخته می‌شوند. علاوه بر مقاوم بودن و کیفیت بالا قیمت ورق های رنگی از مصالح دیگر برای سقف سازی بسیار مقرون به صرفه تر است.

در ادامه این مطلب ویژگی‌های منحصر به فرد ورق رنگی که باعث شده است استفاده از آن در صنعت سقف سازی تا این اندازه پیشرفت کند را بررسی خواهیم کرد.

ورق رنگی وزن کمی‌ دارد

اکثر ورق‌های رنگی موجود در بازار از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند. از آن جهت که فلز آلومینیوم یکی از سبک ترین فلزهای صنعتی و تجاری است و تنها یک سوم از تراکم آن دارای ناخالصی هایی مانند مس و یا فولاد است، می‌توان گفت ورق رنگی دارای وزن بسیار کمتر از محصولات هم رده خود با همان حجم است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که برای پوشاندن یک سقف قیمت ورق رنگی استفاده شده بسیار کم تر از ورق های دیگر برای پوشاندن همان سقف است. علاوه بر سبک بودن این ورق ها نسبت به ورق هایی با متریال های دیگر بسیار مقاوم تر و با دوام تر هستند.

ورق رنگی ضد حریق است

با توجه به غیرقابل اشتعال بودن آلومینیوم، ورق‌های رنگی که اکثرا از این ماده تولید می‌شوند نیز غیر قابل اشتعال و ضد حریق هستند. بنابراین، باتوجه به پایین بودن قیمت ورق رنگی، گزینه بسیار مناسبی برای ایمن سازی سقف خانه ها، انبارها، کارخانه‌ها و مکان هایی مانند اینها است.

ورق رنگی ضد زنگ است

هنگامی‌ که ورق رنگی آلومینیومی ‌در معرض هوا قرار می‌گیرد یک لایه نازک از اکسید آلومینیوم روی آن ایجاد می‌شود که این لایه باعث به وجود آمدن یک مقاومت خوب در برابر زنگ زدگی و خوردگی می‌شود. بنابراین سقف‌های پوشیده شده با ورق رنگی آلومینیومی‌ در برابر بارندگی، بادهای سنگین و یا نور شدید آفتاب آسیب نمی‌بینند. ورق رنگی با فرایندهای شیمیایی پیچیده ای رنگ شده اند. این مسئله می‌تواند به شما این اطمینان خاطر را بدهد که برای مدت طولانی رنگ خود را حفظ خواهد کرد و این همان دلیلی است که قیمت ورق رنگی را نسبت به کاربردها و ویژگی‌های فراوانی که دارد بسیار مناسب و معقول نشان می‌دهد.

نمایی از ورق رنگی | مزایای استفاده ورق رنگی در سقف خانه نمایی از ورق رنگی

ورق رنگی بسیار با دوام است

ورق های رنگی آلومینیومی‌ بسیار پایدار و بادوام هستند. آنها در دماهای پایین، استحکام کششی بالایی دارند و با دماهای بالا سازگاری دارند. بنابراین می‌توان گفت ورق رنگی آلومینیومی‌ در هر شرایط آب و هوایی سختی خود را به خوبی حفظ می‌کند. علاوه بر این بار های سنگین را بدون هیچ آسیبی تحمل می‌کنند. به دلیل بادوام بودن ورق رنگی و ماندگاری بیشتر آنها نسبت به انواع متریال دیگر مورد استفاده در سقف سازی و نیز مقرون به صرفه بودن قیمت ورق رنگی می‌توان گفت با استفاده از آن ها در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید.

نصب آسانی دارد

ورق رنگی با توجه به فرایند تولیدی آن که در ابتدای متن به آن اشاره شد از ضخامت کم، استحکام بالا و وزن کمی‌ برخوردار است. بنابراین نصب آن ها بسیار آسان‌تر از متریال‌های سنگین و قدیمی‌ است. ورق رنگی برخلاف ورق‌های دیگر خم نمی‌شود و روی سقف‌ها فشار نمی‌آورد. قیمت ورق رنگی بر اساس وزن و اندازه های مورد نظر برای هر سفارش متغیر است. برای اطلاع دقیق از قیمت ورق رنگی می‌توانید با مشاورین فروش سایت آهن آنلاین تماس حاصل کنید و یا به صفحه مربوط به آن از قسمت لیست قیمت مرتبط در همین صفحه مراجعه کنید.

بازتاب انرژی دارد و ایمن است

امروزه ورق‌های رنگی تولید شده دارای یک پوشش گالوالیوم هستند. این ماده آلیاژی از آلومینیوم و روی است. قدرت فلز فولاد با ویژگی ضدزنگ بودن آلومینیوم و بادوام بودن روی در ورق رنگی به یک ترکیب فوق العاده برای کاهش مصرف انرژی تبدیل شده اند. زیرا این ورق‌ها گرمای خورشید را بازتاب می‌کنند و دیگر لازم نیست برای خنک نگه‌داشتن آن ها هزینه ای پرداخت کنید. علاوه بر این با وجود بازتاب انرژی در هنگام رعد و برق نیز سقف شما آتش نخواهد گرفت. با وجود همه این ویژگی‌ها در این محصول و نیز قیمت ورق رنگی استفاده از آنها برای سقف سازی کاری بسیار اقتصادی به نظر می‌رسد.

با طبیعت سازگار است

یکی از قابل توجه ترین مسائل در مورد مواد صنعتی، قابل بازیافت بودن آنها است. برای بازیافت ورق رنگی تنها ۳ تا ۵ درصد از انرژی که برای تولید آن صرف شده است، نیاز است. باتوجه به نقطه ذوب پایین آلومینیوم نیز می‌توان نتیجه گرفت که به راحتی و بدون صرف انرژی زیاد، ورق رنگی بازیافت می‌شود. با درنظر گرفتن قیمت ورق رنگی در بازار امروز با به کارگیری این محصول در ساختمان خود در واقع میزان زیادی از هزینه های مصرفی خود را نیز کاهش داده اید. این مسئله برای سلامت طبیعت بسیار مهم است و از نظر زیست محیطی این ویژگی ورق رنگی بسیار حائز اهمیت است.

ورق رنگی جلوه بسیار زیبایی به سقف می‌دهد

در پایان بهتر است به واضح ترین ویژگی ورق رنگی بپردازیم. ورق رنگی با رنگ ها، شکل ها، اندازه ها و ضخامت های متفاوت و متنوعی که دارد، ارزش زیبایی شناختی یک ساختمان را به میزان زیادی افزایش می‌دهد. این ویژگی باعث ایجاد کاربردهای فراوانی برای اهداف تزئینی دیواری در مکان هایی مانند هتل ها، رستوران ها، فرودگاه ها و دفاتر اداری شده است. قیمت ورق رنگی در سایز ها و ضخامت های مختلف متفاوت است و هر کدام از اندازه های آن با توجه به کاربرد آن ها ارزش متفاوتی دارد.

ابن مطلب در رابطه مزایای استفاده از ورق رنگی در سقف خانه ها می باشد. اگر در این زمینه اطلاعاتی دارید یا در این زمینه فعالیت می‌کنید می‌توانید از طریق کامنت با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

نویسنده : رامین صالحی

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.