آهن آنلاین
۹ ویژگی مهم انواع نبشی

۹ ویژگی مهم انواع نبشی

سه‌شنبه 27 آذر 1397
زمان مطالعه: 6 دقیقه

نبشی یکی از انواع شناخته شده فولاد ساختاری است. ویژگی انواع نبشی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از مشخصات برجسته این محصول شکل L آن است. انواع نبشی می‌تواند در صدها و حتی هزاران پروژه مختلف، از ساختن یک فریم برای یک تخت گرفته تا نردبان‌ها، مبلمان و لوازم دیگر خانه مورد استفاده قرار گیرد.

این محصول به دلیل کارایی‌های متنوع و زیادی که دارد به عنوان یک عنصر فولادی همه کاره شناخته می‌شود. این ماده به دلیل مقرون به صرفه بودن و کارایی آسانی که دارد می‌تواند در ساختن هر چیزی مورد استفاده قرار گیرد.

برای پروژه های بزرگ خود بهتر است با عمده فروشان محصولات فولادی برای خرید مقدار زیادی از این نوع محصولات هماهنگ کنید. به منظور این کار می‌توانید با مشاورین فروش سایت آهن آنلاین ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید به صفحه قیمت نبشی برای دیدن انواع آن و قیمت های آن مراجعه نمایید.

بسیار مقرون به صرفه است

انواع نبشی در مقایسه با انواع دیگر محصولات فولاد ساختاری، فلزات دیگر و یا مقدار معادل آن از چوب و یا مواد کامپوزیتی از مقاومت و قدرت بسیار بالایی برخوردار است، در عین حال وزن بسیار کمی نیز دارد.

در مقابل همه این ویژگی‌ها چیزی که این محصول را منحصر به فرد می‌کند این است که با همه این مزایا بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به محصولات فولادی دیگر قیمت نبشی نرخ کمتری دارد.

همین ویژگی نیز سبب شده است که این محصول فولادی جایگزین بسیار مناسبی برای فلزات گران قیمتی مانند آلومینیوم و یا چوب و کامپوزیت باشد.

از انواع نبشی می‌توان به عنوان یکی از اجزای سازنده در بسیاری از پروژه‌های کم هزینه بدون اتلاف هزینه اضافی، و یا پروژه‌های کوچکی که به استقامت بالایی نیاز دارند، استفاده کرد.

در ادامه به بررسی دیگر ویژگی انواع نبشی خواهیم پرداخت.

 

انواع نبشی کاربرد های متنوعی دارد و تطبیق پذیر است

این محصول فولادی ظرفیت بسیار بالایی برای شرکت در پروژه‌های مختلف دارد. کارهایی مانند ایجاد قاب برای یک ماشین چمن زنی و یا اضافه کردن تسمه به یک یدک کش! انواع نبشی می‌تواند به عنوان یک محصول سبک وزن، به جای الوار در سقف و یا در چارچوب در قرار گیرد.

علاوه بر این از کاربردهای دیگر این محصول شگفت انگیز این است که می‌توان از آن به عنوان یک عنصر تقویت کننده برای عناصر ساختاری سنگین‌تر استفاده کرد. در پروژه های دیگری مانند پروژه‌های هنری نیز از انواع نبشی استفاده می‌شود. کار با آهن نبشی بسیار آسان است.

 برای کار با انواع نبشی فقط کافی است کمی تجربه در جوشکاری و ساختن لوازم و کمی نیز آشنایی با ابزاری مانند ابزار جوشکاری و کنده کاری فلزات داشته باشید. سفت و سخت بودن این محصول باعث شده به راحتی بتوان روی آن کنده کاری انجام داد و آن را شکل داد.

به راحتی می‌توان آن را با یک دستگاه خرد کن خرد کرد و به راحتی نیز با استفاده از یک گیره آهنگری خم می‌شود. علاوه بر این‌ها جوش دادن این محصول فولادی حتی با یک ماشین جوشکاری ارزان قیمت نیز امکان پذیر است. از این محصول برای ساختن عناصر ساختاری پیچیده‌تر نیز استفاده می‌شود.

 

بسیار مقاوم است

با توجه به این که انواع نبشی فقط تا زاویه ۹۰درجه در امتداد طول خود خم می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که این محصول در برابر خم شدن بسیار قوی و مقاوم است.

این نوع بار بیشتری را نسبت به سایر محصولات فولادی پشتیبانی می‌کند و از چوب و کامپوزیت نیز بسیار مقاوم‌تر است. این محصول فولادی می‌تواند به عنوان ساختاری که بارهای بزرگی را حمل می‌کند مورد استفاده قرار گیرد.

 

نبشی آهن در بازار نبشی در سایزهای مختلف

 

انواع نبشی وزن بسیار کمی دارند

همانطور که گفته شد در مقایسه با دیگر محصولات فولادی و یا چوب با قدرت مشابه، انواع نبشی از وزن بسیار پایینی برخوردار هستند. با وجود این ویژگی از انواع نبشی می‌توان در ساخت  قفسه‌ها و یا لوازمی که در اندازه  خود مقاوم هستند استفاده کرد. این محصول می‌تواند در هر پروژه‌ای که وزن و مقاومت برای آن در اولویت است مورد استفاده قرار گیرد.

 

نگهداری از آن بسیار آسان است

اگر بر ر.ی این محصول فولادی کارهای جوشکاری، مهر و موم کردن و رنگ زدن آن ها به درستی انجام شود، نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد. دشمن اصلی نابودی این محصول زنگ زدگی است و هر زمان که این فلز بدون پوشش در معرض هوا قرار گیرد زنگ می‌زند.

بنابراین باید بسیار دقت کنید که در هنگام پایان پروژه قسمت‌هایی که با این محصول فولادی کار شده اند با فرایندهایی مانند رنگ زدن و یا راهکارهای دیگر پوشیده شود. این امر از زنگ زدگی فلزات جلوگیری می‌کند. اگر این مسئله در انجام پروژه‌ها رعایت شود، نیاز به نگهداری بیشتری نیست.

 

انواع نبشی سایز های مختلفی دارد

انواع نبشی در ضخامت، طول، عرض و ارتفاع‌های مختلفی در دسترس هستند. با داشتن سایزهای مختلف این محصول در واقع یک منبع غنی از قدرت و تحمل بار برای پروژه‌های خود دارید. ضخامت‌های رایج انواع نبشی از یک هشتم اینچ تا بیش از یک اینچ، و عرض و عمق آن از نیم اینچ تا ۹ اینچ موجود است.

در مقالات قبلی موجود در سایت آهن آنلاین دانشنامه نبشی را به صورت جامعی در اختیار شما قرار داده ایم. در ادامه این مطلب ویژگی‌های قابل توجه این محصول فولادی را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

قابل دسترس است

انواع نبشی را می‌توان از مکان های مختلفی پیدا کرد. مغازه‌های ابزار فروشی، مغازه‌های جوشکاری و یا فروشگاه‌های بزرگ مربوط به سازه‌های فولادی نمونه‌هایی از این مکان هاست.

این بدین معناست که اگر شما در حین انجام پروژه خود دچار کمبود این محصول شدید و یا برای یک تعمیر سریع به یکی از انواع نبشی نیاز پیدا کردید، به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

 

انواع نبشی قابل بازیافت است

همیشه در استفاده از محصولات فولادی، موضوع بازیافت شدن و قابل بازیافت بودن آنها حائز اهمیت بوده است. انواع آهن نبشی به راحتی می‌توانند به محصولات جدیدی بازیافت شوند و یا دوباره به همان شکل مورد استفاده قرار گیرند.

انواع نبشی که در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد می‌تواند به راحتی ذوب شود، پالایش شود و در تولید محصولات جدید فولادی استفاده شوند. این روند به کاهش ایجاد زباله های صنعتی کمک بسیار زیادی می کند.

 

در این مقاله انواع ویژگی نبشی مورد بررسی قرار گرفته است. اگر در این زمینه فعالیت می‌کنید و یا اطلاعاتی دارید می‌توانید از طریق کامنت با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

نویسنده: رامین صالحی

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.