آهن آنلاین
تولید لوله مانیسمان دقیق کاوه

تولید لوله مانیسمان دقیق کاوه

شنبه 10 آذر 1397
زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه لوله‌ مانیسمان دقیق کاوه نه تنها قابل رقابت با لوله‌های وارداتی است، بلکه می‌توان به اطمینان از بالاتر بودن کیفیت آن به لحاظ فنی اذعان کرد. برای ارائه خدمات بهتر در این مقاله به بررسی این کارخانه تولیدکننده تیوب و لوله‌های بدون درز دقیق فولادی و نقاط ضعف و قوت و قیمت لوله مانیسمان دقیق کاوه در مقایسه با لوله‌های وارداتی پرداخته می‌شود.

شرکت لوله بدون درز دقیق کاوه ایرانیان به عنوان یک برند با کیفیت جهانی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوله‌های بدون درز دقیق فولادی است که سالانه ۷۵ هزارتن لوله بدون درز با روش نورد گرم تولید می‌کند.

لوله مانیسمان دقیق کاوه

تا به امروز تنها برند تولیدکننده این لوله‌ها در ایران لوله‌های مانیسمان اهواز بوده است و بیش از ۹۰ درصد کل نیاز داخلی کشور توسط برندهای چینی تامین می‌شود. این درحالی است که اخیرا برند مطرح لوله‌های دقیق کاوه ایرنیان در این عرصه با تایید کیفیت آن توسط استانداردهای بین المللی خود را مطرح کرده است.
شرکت لوله‌های دقیق کاوه ایرانیان به عنوان یک برند با کیفیت جهانی، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوله‌های بدون درز دقیق فولادی است که سالانه ۷۵ هزارتن لوله بدون درز با روش نورد گرم و ۱۵ هزارتن تیوب بدون درز با روش کشش سرد را تولید و ارائه می‌کند.
این شرکت مطرح در حوزه لوله‌های مانیسمان، تولیدات خود را با استانداردهای روز انگلستان، اتحادیه اروپا، آلمان و چین (ASME ،API ،EN ،DIN ،JIS ،BS و ASTM) در ابعادی به ضخامت ۶ تا ۹۰ میلی‌متر، قطر خارجی ۱۵ تا ۱۴۱ میلی‌متر و طول تا ۲۴ متر ارائه می‌دهد.

کاربردهای لوله بدون درز دقیق کاوه

از لوله‌های بدون درز دقیق کاوه برای خطوط انتقال گاز شهری، انتقال نفت، گاز و مواد پالایشی در صنایع و پالایشگاه‌ها، سیستم‌های حمل مایعات به‌خصوص نوع هیدروکربنی، انتقال هر گونه سیال پرفشار و لوله‌های واحدهای پروسس پالایشگاهی استفاده می‌شود.

 

لوله های مانیسمان- تولیدی برند کاوه دقیق

 

,در مورد این لوله‌ها که عموما در مناطق حساسی همچون خطوط نفت و گاز و برج های آتش‌نشانی کاربرد دارند، میزان دقیق ترکیبات شیمیایی آن بسیار مهم است. چرا که از نظر خواص مکانیکی و مقاومت به خوردگی، بسیار حساس هستند. موضوع قابل توجه در این باره که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد، جو روانی ناشی از با کیفیت بودن جنس خارجی نسبت به داخلی است و همین امر موجبات رونق بازار لوله‌های مانیسمان چینی را فراهم آورده است.
واقعیت این است که لوله‌های مانیسمان چینی هر چند از نظر ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی لازم، استانداردهای جهانی را پاس می‌کنند، اما گزارش‌هایی مبنی بر تایید متوسط رو به پایین‌ترین حد استاندارد این لوله‌ها نسبت به لوله‌های تولید داخل است. در واقع شاید تجار از اهمیت این موضوع بی‌خبر باشند که قرار گرفتن در حد پایین استاندارد جهانی به لحاظ فنی در دراز مدت به خطوط لوله آسیب جدی وارد می‌کند.

علل انتخاب لوله‌های داخلی در مقایسه با برند خارجی

در این میان لوله‌های مانیسمان دقیق کاوه ایرانیان و اهواز با بررسی دقیق کارشناسان کنترل کیفیت نه تنها به کیفیت بالاتری نسبت به لوله‌های وارداتی چین دست یافتند و در وندور لیست نفت قرار دارند، بلکه از لحاظ قیمتی نیز به نفع خریدار خواهد بود. به حساب کتاب ساده زیر توجه کنید.
لوله‌های وارداتی اغلب در گمرکات ایران تا ترخیص کامل به مدت‌های بین چند هفته تا چند ماه می‌مانند، اما به طور طبیعی قیمت واردکننده برای عدم پذیرش ضرر بر اساس همان قیمت اولیه دلار در هنگام خرید است که با توجه ثابت و کمی منفی بودن شیب قیمت دلار در ماه اخیر این به ضرر واردکنندگان خواهد بود و بایستی علاوه بر افزایش نرخ ناشی از ترخیص در گمرکات، با نرخ پایه دلار بالاتر این محصول را مجددا خریداری نماید.
در نمودار زیر تاثیر ثبات نرخ ارز بر قیمت فروش لوله‌های دقیق کاوه برای نمونه آورده شده است. در این نمودار میانگین قیمتی سایزهای مختلف لوله مانیسمان کاوه دقیق در طی دو هفته گذشته نشان داده شده است که با ثبات قیمت ارز قیمت این محصول نیز ثابت مانده است.
با وجود این که به اعتقاد برخی کنترل نرخ ارز به علت کنترل حکومت ایران است، به نظر می‌رسد این ثبات موقتی باشد و بیشتر به خاطر قدرت نمایی در مقابل تحریم ها است و انتظار می رود پس از مدت زمان کوتاهی شاید یک ماه دیگر، قیمت ارز دچار شوک مثبت و حتی منفی گردد که به سه علت زیر مربوط می‌شود.
کاهش حال حاضر میزان تقاضا از یک سو ناشی از تحریم هاست و از سوی دیگر تضعیف تولید در چین باعث ایجاد نگرانی در خریداران و به نوعی موجب کاهش قیمت ارز کنونی شده است. در واقع تجار که واردکننده اصلی ارز به کشور هستند، در حال بررسی امکان ادامه مبادله با اقتصاد جهانی و یافتن شیوه‌های کم ریسک‌تراند، لذا فعلا خرید ارز را متوقف کرده‌اند. بنابراین باید منتظر نتیجه ماند تا اثر مثبت یا منفی تحریم‌ها آشکار گردد. در این شرایط بد اقتصادی چین، ایران به عنوان تولیدکننده این محصولات لوله مانیسمان می‌تواند در جهت افزایش مصرف لوله‌های داخلی در صنایع کشور پیشی بگیرد.

 

 فرآیند تولید لوله های مانیسمان داخلی برند کاوه دقیق

 

سخن پایانی

همانطور که بررسی کردیم، در کنار کارخانه تولیدکننده لوله بدون درز اهواز، شرکت تولید لوله بدون درز دقیق کاوه پا به میدان رقابت در این عرصه گذاشته و در سطح بین‌الملل با استانداردهای مطرح جهانی لوله‌های مانیسمان بدون درز با کیفیت فنی بالای خود را تولید می‌کند. علاوه بر آن در این مقاله بررسی کردیم که چرا لوله‌های بدون درز داخلی نسبت به برندهای خارجی بهتر هستند. امیدواریم اطلاعات ارائه شده مفید باشد و از طریق کامنت نظرات خود

دسترسی سریع
اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه ها

user
هیما
25 آذر 1398
پاسخ دهید
اطلاع خوبی بود . سپاس
پاسخ
user
سپاس از شما همراه گرامی