آهن آنلاین
ورق سیاه برش خورده

ورق سیاه برش خورده

یک‌شنبه 10 تیر 1397
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مقاله می خوانید:

ورق سیاه برش خورده

ورق های فولادی سیاه به طور کلی به دو حالت فابریک و برش خورده در بازار موجود می ­باشد. ورق­ های فابریک به طور معمول در ابعادهای استاندارد یا طبق سفارش مشتری در کارخانه تولید می شود ، اما ورق های برش خورده طبق درخواست مشتری در خارج از کارخانه یعنی در انبار ها یا برشکاری هایی که توانایی باز کردن رول را دارند برش داده می شوند .

مزیت ورق فابریک

  • دقت ابعاد،
  • صاف بودن (باد نداشتن سطح ورق)
  • نداشتن شکستگی در سطح ورق است.

مصرف کننده انواع ورق ها باید این موضوع را مد نظر داشته باشد که متناسب با نیاز خود بین ورق فابریک و برش خورده کالای خود را انتخاب نماید در خیلی از صنایع و فعالیت های ساختمانی ورق هایی که از رول برش خورده باشند نیاز خریدار را مرتفع میکند و لازم نیست هزینه های خود را با خرید ورق فابریک بالاتر ببرند.  

ورق برش خورده

ورق برش خورده

برای برش زدن ورق از رول، ابتدا ورق توسط رول بازکن باز شده سپس توسط گیوتین برش زده می ­شود. روش­های مختلفی برای برشکاری ورق وجود دارد که معمول­ترین آن­ها برشکاری با گیوتین، cnc هواگاز، پلاسما و لیزر می­ باشد که هر کدام از آن­ها مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند. برشکاری با گیوتین روشی نسبتا سریع و ارزان می­باشد اما به ضخامت های کمتر از ۳۰ میلی متر محدود بوده و تلورانس ابعادی آن ۵ میلی متر است. تلورانس ابعادی برشکاری با لیزر و پلاسما حدود ۱ میلی متر است اما هزینه این روش ها بسیار بالا است. برای ورق های ضخیم معمولا از هواگاز استفاده می شود هزینه آن نسبتا کم است و تنها مشکل آن عدم مستقیم شدن خطوط برش است. 

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.