آهن آنلاین
مصاحبه مدیر بازرگانی آهن آنلاین با خبرگزاری ایسنا

مصاحبه مدیر بازرگانی آهن آنلاین با خبرگزاری ایسنا

دوشنبه 16 شهریور 1394
زمان مطالعه: 4 دقیقه

این روزها، خیلی‌ها از طریق اینترنت لباس، دوربین، موبایل، کتاب، بلیط هواپیما و حتی محصولات صنایع‌دستی خرید می‌کنند اما تصور اینکه «بتوان از اینترنت، آهن خرید» کمی سخت است.

به گزارش سرویس بازار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سایت آهن‌آنلاین که فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده، حدود 60 درصد معاملات اینترنتی خرید و فروش آهن‌آلات را مدیریت می‌کند. این سایت توسط مدیران جوانی راه‌اندازی شد که علاوه بر تحصیلات عالیه دانشگاهی تجربه چندین سال پیمان‌کاری و اجرای پروژه‌های ساختمانی را یدک کشیده و ذهنیت واقعی‌تری نسبت به خواسته‌های مصرف‌کنندگان آهن دارند.

ایده‌فروش اینترنتی آهن با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها و ارایه مقاطع فلزی با قیمت و خدمات مناسب‌تر به مشتریان در فضای مجازی به خوبی پا گرفت و امروز شاهد روند رو به رشد مبادلات از طریق این سایت هستیم، به گونه‌ای که بسیاری از شرکت‌های معتبر تولید‌کننده آهن خواستار عرضه محصولات خود از طریق این سایت هستند.

بهنام کیامرزی، مدیر بازرگانی آهن‌آنلاین به ایسنا گفت: کمتر از یک درصد خرید آهن از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. بی‌اعتمادی به اینترنت و حجیم بودن رقم‌هایی که رد و بدل می‌شود، سبب شده تا میزان معاملات آنلاین پایین باشد.

وی افزود: امیدواریم با برندسازی و ایجاد کانال‌های ارتباطی ساده برای مشتریان، بتوانیم اعتماد آنها را جلب کنیم. ما برای معرفی بهتر سایت و نرم‌افزار آهن‌آنلاین، در نمایشگاه‌های نفت و ساختمان شرکت کردیم و قصد داریم در نمایشگاه متالورژی نیز حضور پیدا کنیم.

مدیر بازرگانی آهن‌آنلاین خاطرنشان کرد: عمدتا خرید اینترنتی‌آهن، توسط تهرانی‌ها انجام می‌شود و خریداران استانی سهم کمتری دارند. دلیل اصلی این اختلاف هم اعتماد بیشتر تهرانی‌ها به اینترنت و دسترسی بهتر آنها به دفتر ما است.

کیامرزی که دانش‌آموخته رشته مهندسی صنایع و متولد سال 1359 است، به فعال‌شدن چند سایت دیگر فروش آهن اشاره کرد و گفت: موفقیت در فضای مجازی، فقط با تبلیغات حاصل نمی‌شود. برخی دوستان در حالی هزینه‌های شگفت‌انگیزی برای تبلیغات سایت‌های خود صرف می‌کنند که شناخت کافی از مطلوبیت‌های مشتریان، روندهای بازار و فضای مجازی ندارند. به همین دلیل توان پاسخگویی به سفارش‌ها را نداشته و مشتری را ناراضی می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما برای تشویق خریداران و مصرف‌کنندگان به خرید آنلاین، با تولیدکننده‌ها وارد مذاکره شده‌ایم و آنها را تشویق می‌کنیم تا کالای خود را با تخفیف بیشتری در اختیار ما قرار دهند. ما نیز همین تخفیف را به مصرف‌کننده می‌دهیم تا خرید آنلاین برای آنها به صرفه‌تر شود.

این کارآفرین جوان با سنتی خواندن فضای بازار آهن ایران گفت: بازار آهن هنوز هم در دست چهره‌های سنتی و قدیمی است. آنها اصول کاری خودشان را دارند و خیلی به اینترنت و ابزارهای جدید ارتباطی باور ندارند. البته ناگفته نماند که همین تجار بزرگ و قدیمی هر روز صبح برای استعلام قیمت‌ها به سایت آهن‌آنلاین مراجعه می‌کنند. چرا که این سایت، پس از هشت سال فعالیت به مرجع قیمت بازار تبدیل شده است.

وی به چشم‌انداز سایت آهن‌آنلاین اشاره کرد و گفت: ما در حال تبدیل به یک هلدینگ هستیم. تلاش می‌کنیم همانند یک «هایپر مارکت آهن» عمل کنیم تا مشتری بتواند همه نیازهای خود اعم از نبشی، لوله، پروفیل و ... را از یک محل تامین کند. ما در حال راه‌اندازی پایگاه ساختمان آنلاین هم هستیم. با توجه به سابقه فعالیت شرکت کیاسازه اهواز که تولید دکل‌های مخابراتی است، ما قصد داریم به زودی، مجموعه‌ای توانمند برای نصب اسکلت‌های فلزی نیز ایجاد کنیم.

کیامرزی ضمن انتقاد از زیرساخت‌های مخابراتی کشور که مانعی جدی برای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی است، گفت: ما در این صنعت یکی از پیشتازان هستیم و هزینه‌های توسعه خرید و فروش آنلاین را به عنوان یک برند پیشرو پرداخت می‌کنیم. امیدواریم سهم معاملات آنلاین در آینده بیشتر شود. تلاش ما این است که در یک برنامه میان‌مدت سهم یک درصدی خرید و فروش اینترنتی آهن را به 20 درصد برسانیم.

منبع خبر:ایسنا( http://www.isna.ir )

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه ها

user
امیر
18 شهریور 1394
پاسخ دهید
سلام.کارشمامشکلش ارسال جنس به مبدا میباشد.کرایه بالا تخفیف شماروصفر میکنه وبه صرفه نیست جنسو ندید خرید.در بازار جنس دیده شده وبا کرایه مناسب خریدمیشود بعد پول پرداخت میشود.که از لحاظ قیمت از اهن آنلاین به صرفه تر است.آهن آنلاین فقط برای قیمت گرفتن خوبه.وگرنه کسی ریسک پرداخت پول زیادو بدون هیچ ضمانتی رو نمیکنه
user
مدیر فروش : سید اسماعیلی
19 شهریور 1394
پاسخ دهید
با سلام ... ضمن تشکر از نطر شما دوست عزیز . اگر منظور شما کرایه در مقصد است ما قبل از ارسال بار از چند باربری معتبر قیمت میگیریم و طبق تعرفه هزینه دریافت می شود و پس از هماهنگی با مشتری درباره قیمت ، بار را ارسال می کنیم . در مورد رویت بار حق با شماست اما این مجموعه با اعتبار چندین ساله خود در بازار و در بین مشتری های مختلف هم اکنون بیش از ۹۰ درصد معاملات خود را به صورت نقدی انجام می دهد . به علاوه جلسات حضوری در دفتر این شرکت که در غرب تهران واقع است از دیگر راهکارهای اعتماد سازی می باشد.علاوه بر این در پیش فاکتورهای این شرکت ذکر می شود که در صورت هرگونه مشکل در بار ، مشتری حق دارد قبل از تخلیه اعتراض خود را اعلام کند تا مراحل رسیدگی انجام شود.به هر حال این مجموعه آمادگی هر گونه همکاری به منظور ایجاد اعتماد متقابل را دارد.با سپاس
user
مصطفي
14 مهر 1394
پاسخ دهید
با سلام شما با امدن چند سالی در بازار فولاد وزحمت فراوان کشیدن در به روز رسانی این صنف از صنوف بازار وبه طور کل از حالت سنتی خارج کاردن ان ،به خصوص دراین مقطع حساس که رکود وتوارم جزئ لا ینفک از اقتصاد ایران شده اند . قطعا باید به این موضوع واقف باشید که وقتی خود شما در مورد رقابت از همکارن خود که در حوضه فروش اینترنتی اهن فعالیت دارند انها را به تبلیغات زیاد ودانش کم متهم میکنید .قطعا باید بدانید کار سختی در مقابل کسانی دارید ، که هم نقدینگی هم مغازه هم نسل در نسل در این کار بوده اند دارید . شما که دوست دارید به مرز بیست درصد برسید وبازار را از حالت سنتی در بیاورید قطعا موارد زیر را هم باید مورد توجه قرار بدهید. چون بازار فولاد که هر تریلی با در گیرشدن چهل ملیون تومان پول همراه است با بازار لپ تاب ودربین عکاسی فرق میکند. ١-در این بازار اعتبار حرف اول را میزند ٢-بر اساس همان اعتبار بار خریده میشود نه بر اساس فیش بانکی ٣-مشتریهای هر شخصی بر اساس همان اعتبارشان از حداقل پنج روز تا شش ماه خرید میکنند .تازه اگر بار فرستاده شده از هیچ لحاظی دارای مشکل نبا شد چه به شهرستان چه تهران ۴-ما با غم مشتری باید غم بخوریم وبا شادیش فقط مطمئن با شیم حواله ما دقت کنید گفتم حواله نه چک در موقع مقرر داده میشود . ۵-کسی از شما خرید میکند که پول را باید به حساب شما بطور کامل بزند بعد منتظر بارش باشد .کسی از ما خرید میکند که پول تولید کننده را دادهایم ومنتظر پول مصرف کننده هستیم که بار را در اختیار دارد هستیم . ۶-در حتی حدود سه سال پیش تولید کنندها فقط بارشان را به یک نفر میدادند وفقط از او طلب پول میکردند .بودند افراد بسیاری که پول تولیید کننده را دادند اما خود اعتبار خود راحفظ کردند .فقط به خاطر اینکه بار همان تولیید کننده را بفروشند .هر چند دیگر تولیید کنندها مثل قبل نیستند و انها هم فقط پول را دوست دارند ولی در نهایت نکته مهم این است که نمی شود وارد دریا شد وخیس نشد ،خواهان سهم بیشتری از بازار هستید ، رعایت موارد بالا را میتواند به شما کمک کند. علت اینکه در حال حاضر هم تولید کننده هم مصرف کننده هم واسطه ازبازار راضی نیستند ، کم رنگ شدن موارد بالاست ،دیگر تاجرها در محیطی که از اصول اصلی ان خارج شده است میل سرمایه گذاری ندارند . وبین سر کله زدن با نسل جدیدی که بعضا فرزندان خودشان هستند و گذاشتن پول دربانک قطعا دومی را انتخاب میکنند. و دولت هم که گویا دوست دارد کسی کار نکند وسود بگیرید در این راستا حرکت میکند . من نه به دنبال جوابی از طرف شما هستم نه اگر علاقه به نزاشتن این نظر در سایت هستید اجباری میبینم .اما بین اینکه در تالارهای عجیب قریب تلگرام وتحلیل های انها پیغامی بگذارم قطعا سایت شما را به عنوان یک همکار ترجیح میدهم .
پاسخ
user
با تشکر از نظرات و پیشنهادات مفید شما همراه گرامی