آهن آنلاین
توری حصاری چیست؟

توری حصاری چیست؟

سه‌شنبه 08 آذر 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه

بستن حصار از دیرباز با سنگ و چوب مرسوم بوده و در زمان های نه چندان دور از پرچین های طبیعی که از درختان تیغ دار و گیاهان ایجاد می کردند عملیات حصار کشی صورت می گرفت. توری حصاری، از مهم‌ترین محصولات حفاظتی به حساب می‌آید که می‌توان از آن برای ایجاد مرز و حصارکشی استفاده کرد. این محصول با توجه به این‌که در اشکال و جنس‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود، قیمت‌های مختلفی را نیز دارا است. ما را همراهی کنید تا شما را بیشتر با انواع توری حصاری آشنا کنیم.

ویژگی‌های فنی فنس یا توری حصاری

فنس یا توری حصاری، دارای مشخصاتی است که مصرف‌کننده با کمک آن‌ها و بر اساس نیاز خود آن را تهیه می‌کند. برای تولید فنس از روش‌های دستی و ماشینی بهره گرفته می‌شود و معمولاً ارتفاعی که برای فنس در نظر می‌گیرند بین نیم تا سه متر است؛ بنابراین مصرف‌کننده می‌تواند به‌راحتی با توجه به نیازی که دارد آن را خریداری کند. مفتول استفاده‌شده برای بافتن فنس هم معمولاً بین 2 تا 4.75 قابل تغییر است. اگر بخواهید وزن توری حصاری را بدانید، لازم است به قطر مفتول و اندازه چشمه آن توجه داشته باشید؛ زیرا بر اساس این موارد وزن آن هم تغییر خواهد کرد. جنسی که برای مفتول استفاده می‌شود، فولاد گالوانیزه است. اگر به دنبال توری حصاری خوبی هستید، انتخابی کنید که از مفتول گرم تولید شده باشد؛ زیرا مفتول گالوانیزه سرد کیفیت پایینی دارد و در برابر زنگ‌زدگی هم استحکام کمتری را از خود نشان می‌دهد.

انواع توری حصاری از نظر جنس

اگر به دنبال این هستید که با انواع فنس آشنایی پیدا کنید، می‌توانیم آن را از لحاظ جنس هم دسته‌بندی کنیم؛ درواقع توری‌های حصاری را براساس مفتول مورد استفاده، دسته‌بندی می‌کنند. انواع توری حصاری از نظر جنس شامل: فولاد، گالوانیزه گرم، گالوانیزه روکش پی وی سی می‌شود. مقاوم‌ترین نوع حصاری را از جنس فولاد ضد زنگ می‌سازند؛ بنابراین باتوجه به کاری که قرار است با توری حصاری انجام دهید، می‌توانید جنس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

توری حصاری مورد استفاده در حصارکشی باغ نسان داده شده است.

 

فنس یا توری حصاری در چه مواردی کاربرد دارد؟

از جمله کاربرد فنس باغی یا توری حصاری می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

·        حفاظ روی دیوار

·        حصارکشی دور باغ‌ها

·        حصارکشی در اطراف مراکز مهم

·        برای حصارکشی مراکز صنعتی و نظامی

·        قفس برای حیوان‌ها

·        حفاظ ساختمان برای محافظت از سقوط کارگران

توری حصاری

یک پرچین به عنوان حصار یکی از راه کارهای مرزبندی و ایجاد مانع حصارکشی می باشد.

قالبا این حصارکشی های امنیت کامل و دوام و عمر مناسب یک حصار با کیفیت را نداشت و پس از چندی کارایی خود را از دست می داد.

امروزه روش هایی متفاوتی متداول گشته است که نه تنها موجب گشته عمر حصار بیشتر گردد بلکه کارایی، هزینه ساخت و کیفیت را بسیار مطلوب تر نموده است. یکی از ارزانترین حصارهای پرکاربرد استفاده از توری ها می باشد.

توری های گالوانیزه زنجیری – فولادی و پلی اتیلن و … در اشکال مختلف برای حصاربندی استفاده می شود. این توری ها از مفتول هایی از جنس گالوانیزه گرم  یا فولاد ضد زنگ با روزنه های متفاوت بافته شده اند.

هنگامی که از توری های گالوانیزه بافتنی و یا دیگر توری هایی که توانایی ایجاد مانع را دارند به عنوان فنس استفاده می شود به آن در اصطلاح توری حصاری می گویند. علاوه بر توری حصاری، شما می‌توانید به صفحه‌های لیست قیمت توری‌های دیگر، در آیتم‌های زیر دسترسی داشته باشید:

 

یک توری حصاری با کیفیت یک محافظ دارای مقاومتی طولانی،  نصب آسان و امنیتی بالا می باشد. به طور مثال توری های حصاری گالوانیزه با مفتول های ویژه ای که یک لایه فلز روی سطح آنها را پوشانده بافته شده است. فلز روی موجب می گردد تا این توری ها در برابر رطوبت و عوامل محیطی تا ۵۰ سال دوام خود را حفظ نماید.

فنس توری به چه روش‌هایی تولید می‌شود؟

همانطورکه قبلا هم اشاره کردیم توری حصاری را به دو روش دستی و ماشینی اتوماتیک تولید می‌کنند.

تولید توری حصاری در دو نوع کلی صورت می‌گیرد که در نوع اول با مفتول گالوانیزه گرم و در نوع دوم با روکش پی وی سی است. در نوع اول، استفاده از روکش‌های گالوانیزه گرم موجب خواهد شد تا دوام محصول بیشتر شود و طول عمر بالایی را به دست آورد؛ اما در نوع دوم با روکش گرم دوام محصول را دوچندان کرده و علاوه بر دوام، زیبایی و ظرافت بیشتری در نوع دوم مشاهده می‌شود.

توری های پلی اتیلن حصاری که بیشتر برای حصارکشی های موقت استفاده می گردد دارای مواد uv ضد اشعه و ماورا بنفش خورشید می باشد.

این مواد دوام توری های پلی اتیلن حصاری را در طبیعت تا ۵ سال تضمین می نماید. مقاوم ترین توری های حصاری که برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد از جنس فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل می باشد.

که بالطبع با توجه به هزینه بالای آن برای حصارکشی هایی مانند باغ یا ورزشگاه ها مقرون به صرفه نمی باشد.

سخن پایانی

توری حصاری از هر جنسی که باشد بسته به نیاز انتخاب می شود تا هم از نظر اقتصادی به صرفه باشد و هم امنیت محدوده مورد نظر تضمین گردد. قیمت توری حصاری در آهن آنلاین به صورت لحظه‌ای بروز رسانی می‌گردد.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.