آهن آنلاین

کارخانه فولاد کاویان

کارخانه فولاد کاویان

کارخانه فولاد کاویان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های صنعتی کشور است که با هدف تولید ورق سیاه، اسلب نازک و مواد اولیه موردنیاز فولادسازی در سال 1354 راه‌اندازی شد. این کارخانه با آغاز به کار خود توانست بسیاری از متریال موردنیاز کارخانجات فولای را در اختیارشان قرار دهد. همچنین، شرکت فولاد کاویان اولین مجتمع تولیدی است که اقدام به ساخت ورق‌های فولادی ضخیم در ایران کرد؛ ورق‌های فولادی کاویان یکی از معروف‌ترین محصولات فولادی موجود در بازار هستند. مجتمع فولاد کاویان با چندین دهه فعالیت و رقبای زیاد در فولادسازی همچنان یکی از پیشتازان صنعت فولاد کشور است. در ادامه مطلب، با شرکت فولاد کاویان اهواز و تمام محصولات تولیدی آن آشنا خواهید شد.

معرفی کارخانه فولاد کاویان اهواز

کارخانه فولاد کاویان اهواز در زمینی به وسعت 31 هکتار در کیلومتر 9 جاده اهواز – خرمشهر به تاریخ 18 اسفند سال 1354 تاسیس شد. البته چرخه تولید کارخانه به دلایلی نظیر شروع انقلاب و جنگ تحمیلی برای مدتی متوقف شد؛ ولی نهایتا، در 16 آذر 1370 مجدد آغاز به کار کرد. مجموعه فولاد کاویان از زمان تاسیس خود تا به امروز از دانش و پویایی متخصصان ایرانی بهره گرفته است و با بکارگیری بهترین تکنولوژی‌ها موفق به ساخت محصولات فولادی باکیفیت و استانداردی همچون ورق‌های سیاه شده است. این مجموعه، گواهینامه‌های معتبر زیادی دارد و محصولات آن می‌توانند با بهترین‌های بازار ایران و جهان رقابت کنند. مجتمع فولاد کاویان با فعالیت مستمر و مفید خود نقش تاثیرگذاری را در توسعه اقتصاد کشور بازی کرده است.

خطوط تولید و ظرفیت تولید فولاد کاویان

خطوط تولید کارخانه فولاد کاویان شامل اسلب نازک و ورق سیاه می‌شود. چندین واحد کنترل کیفی بر کیفیت محصولات فولاد کاویان نظارت می‌کنند و با دستگاه‌های آزمایشگاهی فوق مدرنی مجهز شده‌اند. نیروهای باتجربه و کارآمدی نیز در خطوط تولید فولاد کاویان مشغول به فعالیت هستند. به این ترتیب، مجتمع تولیدی فولاد کاویان، انواع ورق و اسلب را در محیطی کاملا حرفه‌ای تولید می‌کند. به‌اضافه این مجتمع تولیدی از الگوی HSE تبعیت می‌کند که این موضوع باعث کمک به حفظ محیط‌زیست و رفاه حال کارکنان شده است. ظرفیت تولید سالیانه محصولات فولاد کاویان نیز به حدود 000/150/1 تن می‌رسد.

 

محصولات تولیدی کارخانه فولاد کاویان

 

محصولات تولیدی کارخانه فولاد کاویان

همان‌طور که اشاره شد، محصولات کارخانه فولاد کاویان به دو گروه ورق سیاه و اسلب نازک تقسیم می‌شود. در قسمت زیر، هریک از آن‌ها را به صورت مختصر معرفی کرده‌ایم:

انواع ورق فولاد کاویان

انواع ورق فولاد کاویان تحت استانداردهای St33، St37، St44 وSt52  در ضخامت 8 الی 40 میلی‌متری و عرض 600 الی 1500 میلی‌متری تولید می‌شوند. طول آن‌ها نیز از 3000 الی 12000 متغیر است. همچنین، انواع آزمایش کششی و ضربه بر اساس استاندارد EN10002 و EN10045 بر روی ورق‌های سیاه فولاد کاویان انجام می‌گیرد و کیفیت نهایی آن‌ها موردتایید واحد کنترل کیفی کارخانه است.

اسلب کارخانه فولاد کاویان

اسلب نازک شرکت فولاد کاویان انواع مختلفی دارد. این محصول در ضخامت 40 الی 150 میلی‌متری و عرض 500 الی 1500 میلی‌متری تولید و عرضه می‌شود. طول آن نیز از سایز 3000 الی 12000 موجود است. همچنین، اسلب‌های نازک فولاد کاویان مانند سایر محصولات تولیدی آن از درجه کیفی بالایی برخوردار هستند.

 

اسلب کارخانه فولاد کاویان
اسلب کارخانه فولاد کاویان

 

آدرس، شماره تماس و دیگر اطلاعات کارخانه

آدرس: کیلومتر 9 جاده اهواز – خرمشهر در مجاورت شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران و کارخانجات نورد و لوله اهواز

شماره تماس: 33311000 – 061

شماره فکس: 33311240 - 061